Racemonsters van Bash en Goldy

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 11-01-2013 09:44

Ik ben ook heel benieuwd! :cheer:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 11-01-2013 10:07

@Frost: Nope geen enkele verbetering en de grootste heeft wederom rode irritatie vlekken onder de buik en nu ook op de buikvinnen. Daarnaast hebben ze beide nu ook een soort witte grote vlekken op de staart, waarschijnlijk omdat ze deze constant op de bodem houden.

Ze groeien vrijwel niet meer, nog maar enkele millimeters in 2-3 weken tijd. Zodra ik alles bij elkaar heb om een degelijke autopsie te doen zal de grootste als eerste onder het mes gaan.

Ik merk dat hun bodem-lig-gedrag ook effecten heeft op de demekin die in de bak zwemt. Deze blijft namelijk vrij lang bij de kleintjes hangen en zwemt maar een beetje door de bak. Ze eet goed, geen rare ontlasting, ze grondelt ook gewoon en tijdens etenstijd is ze er als de kippen bij. Alleen is ze erg rustig. Zodra de kleintjes een sprintje trekken, wat ze heel soms doen, dan gaat de demekin er meteen achteraan. Maar zodra de kleintjes in de hoek gaan liggen dan komt ze ook terug gezwommen en blijft ze weer bij hun in de buurt.

Mijn vriendin heeft afgelopen week nog een filmpje gemaakt waarop duidelijk de vlekken op de buik en de vinnen van de grootste te zien zijn.

Met de waterwaardes is niks aan de hand. Ik ben een gehele nacht opgebleven, meerdere malen, om te testen of de ph van waarde veranderde en dat doet hij niet. Die blijft nu stabiel op 7.2-7.3 (is niet zo heel duidelijk af te lezen). Ammoniak en nitriet is niet aanwezig.

De stroming verminderen helpt niet. Ze komen echt vrijwel alleen in beweging als het 15 minuten voor etenstijd is en gedurende de dag gaan ze ongeveer 4-6 keer naar het oppervlakte om lucht te happen. Daarna zinken ze weer als een baksteen naar onder.

Zoals ik het nu heb gepland dan komen deze maand alle dingen binnen die ik nodig heb om een degelijke autopsie uit te voeren. Dit zal ik ook uitvoerig vastleggen als toekomstige informatie bron. Dat en dan kan ik ook nog altijd een second opinion vragen.

Als het onderzoek is afgerond gaan mijn vriendin en ik bij dino langs om een kleine demekin of ryukin uit te zoeken (als hij deze heeft heet dat). Mocht er tegen die tijd niks bij dino zitten dan moet ik nog even kijken hoe ik het ga oplossen. Ik zal er in ieder geval ten alle tijde voor zorgen dat de demekin niet alleen zit omdat deze hier heel slecht tegen kan.

Heel jammer dat het op deze manier afloopt maar goed, het is niet anders.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 11-01-2013 12:52

Balen Bash... :cry: Nouja..maar hopen dat je iets kunt vinden waarom ze zich zo gedragen. Ik ben trouwens wel benieuwd naar die laatste video. Gebruik je zout? Zou namelijk verbranding kunnen zijn op de buik.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 11-01-2013 15:52

Nope ik gebruik gaan zout. Ik ben zowiezo geen voorstander van het constant gebruiken van zout. Ik heb een tijdje terug wel zout geprobeerd als enige middel omdat ik dacht dat het iets bacterieels kon zijn, toen had de grootste ook rode vlekken op de buik en die waren binnen no time weg. Maar het zout had verder niet geholpen, het gedrag bleef hetzelfde.

Verbranding is het niet omdat de vlekken niet zwart worden, dat en als er zoveel nitriet of ammoniak in het water zou zitten dan zouden de andere het ook moeten hebben en ik zou het moeten meten als ik de waardes test.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 01-02-2013 21:10

En hoe gaat het? (durf al bijna niet meer te vragen :( )
Heb je nog nieuwe foto's en video's van de kleintjes?

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 05-02-2013 22:54

@Frost: Maak je geen zorgen hoor Frost, ze zijn er nog ;) Ik geloof dat je bij mijn vriendin's fotoalbum in het laatste filmpje wat ze heeft gepost de racemonsters kunt zien. Ik heb geen foto's meer gemaakt omdat ze er nog steeds hetzelfde uitzien en de grootste een halve cm is gegroeid op een maand tijd >_>. De kleinste groeit niet meer.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie