mini's van Fish

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 25-10-2012 13:44

Wat een kleintjes zeg :o

Wel fijn dat ze goed terecht zijn gekomen :) Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeien :D

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 25-10-2012 14:09

Wat is precies het nut van de temperatuur verhoging Zsjonnie?

Kan ik hiervoor het juwel verwarmingselement uit mijn tropische bakje halen? Die slaat daar namelijk nooit aan omdat het water olume groot genoeg is om 24 raden te blijven.

In de q-bak van de minis is het water slechts 20 graden.

Ongeacht hoe oud ze zijn wil ik ze sowieso de beste kans geven om vanaf nu goed groot te worden. Als ik kijk hoe awesomness gegroeit is in het afgelopen jaar dan weet ik dat het kan (was ook zo'n ontzettend mager ding maar wel tenminste 2cm groter toen).

Blijven wildkleur visjes altijd die kleur? Of kunnen die op latere leeftijd ook nog gaan verkleuren?

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 25-10-2012 14:34

Als de temperatuur hoger is zullen cellen sneller gaan werken. Hierdoor gaan ze sneller groeien :) Dit levert natuurlijk wel weer meer vervuiling op.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 25-10-2012 14:40

Ach zo mogen zoveel poepen als ze willen! Zolang ze maar groeien. Aan vers water geen gebrek :)

Kun je zo'n juwel element gewoon in de q-bak hangen/leggen?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 25-10-2012 14:46

Jupz kan prima.
Met warm water pakken ze ook meer lengte in plaats van massa. De hoeveelheid massa kan je dan weer compenseren door het voerbeleid.
Ongeacht hoe oud ze zijn wil ik ze sowieso de beste kans geven om vanaf nu goed groot te worden. Als ik kijk hoe awesomness gegroeit is in het afgelopen jaar dan weet ik dat het kan (was ook zo'n ontzettend mager ding maar wel tenminste 2cm groter toen).

Blijven wildkleur visjes altijd die kleur? Of kunnen die op latere leeftijd ook nog gaan verkleuren?
Je hebt groot gelijk. Vaak kunnen visjes van dit formaat nog een hoop bijtrekken. Ik vind Crystal en Ebony van Rietje een mooi voorbeeld.
Hun potentiële max kunnen ze niet meer halen, maar de vraag is of je dat zelf belangrijk vind.

Wildkleurige komen vaak op heel erg late leeftijd nog op kleur. Meestal is dit dan gewoon metallic oranje.
Of het daadwerkelijk wildkleurige zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er zo op het eerste gezicht wel op.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 25-10-2012 22:11

Goed, net thuis en meteen het verwarmingselement erin gehangen. Nu op 21 graden gezet. Morgenavond dan weer een graadje omhoog?

Ze hebben vandaag 5x eten gehad en je ziet ze al dikker worden. Ze zwemmen in ieder geval lekker actief rond en zijn mooi zilver bruin grijs.
Morgen een 100% verversing en dan maar eens zien hoe ze zich ontwikkelen.

Thanks voor de hulp!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-10-2012 00:44

Een graadje per dag lijkt mij heel netjes.
Ik ben ook benieuwd naar hun ontwikkeling. Houdt ons op de hoogte.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 27-10-2012 16:01

Even een korte update van de mini's.
Inmiddels zijn het mini dikkertjes. Het verschil is in het echt heel goed zichtbaar, op foto's nog wat minder, dus maar even een tekst update.

Ze krijgen nu ongeveer iedere 2 uur wat te eten, afwisseld hikari balance, hikari lionhead, Dino's eigen voer, JBL gold pearls, A+ (gecrunched anders is het te groot :D), diepvries rode muggenlarf. Op alles reageren ze even enthousiast en is het vreten geblazen.

Ze zitten nu op 22 graden en vanavond gaan ze naar 23.

Ik heb een extra Q-bak gekocht en voer nu iedere dag een 100% wissel uit. De ene bak vol laten lopen met precies dezelfde temp. water, filtertje en verwarming over en dan de visjes met een klein beetje van het oude water. Vrijwel stressloos maak ik uit het gedrag van de visjes op want ze zwemmen na het over zetten weer net zo druk rond als daarvoor.

Gaat super dus!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-10-2012 16:44

Klinkt goed!
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 27-10-2012 20:36

Hoi!
Wat super leuk die kleine visjes!
Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien.

Veel succes ermee!
Groetjes

Plaats reactie