Lilac x chocolade demekin

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 30-12-2013 22:39

Jammer dat je de kweek gestopt hebt.
Misschien wil je het wel te perfect doen....

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 30-12-2013 22:51

Pat schreef:Jammer dat je de kweek gestopt hebt.
Misschien wil je het wel te perfect doen....
Geen idee.. het is wel een feit dat het de derde kweek is dat ik stop heb gezet.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 31-12-2013 05:41

Van fouten leer je ook.
Met wat vang jij je visjes? Volgens mij had ik het een keer laten zien.
Ik verkoop ook professionele selecteer netjes. Zal ze een keer laten zien.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-12-2013 17:27

Ik weet niet welke Dino precies heeft, maar ik gebruik ook zo een klein cullnetje. Zou niet meer zonder kunnen :lol:

Mijn ververs en filterbeleid: Tegenwoordig gebruik ik nooit meer filtratie. Alleen een luchtsteentje en eventueel een sponsfiltertje die ik bij elke 100% verversing schoon maak.
Volgens mij heb ik alleen bij mij eerste twee kweekjes filtratie gebruikt.

Dan de manier zoals ik het doe aan de hand van jou vragen:

1. Nog niet gedaan. Wil de eerstvolgende kweek de eitjes wel in water met medicatie laten uitkomen. Gewoon even kijken hoe dat gaat. Met middelen zoals Esha (biologisch afbreekbaar) is het al grotendeels uit het water wanneer de visjes uit de eitjes komen.

2. Ik vang geen eitjes meer uit. Ik zet de vissen die moeten kweken apart in de kweekbak en haal ze eruit wanneer het gebeurd is. Dan volgt meteen een 100% verversingen om van al het troep af te komen zoals o.a. hom.

3. Zuurstofsteentje gebruik ik altijd. Planten zie ik zelf geen nut van in.


De verzorging van de visjes:

1. Ik hanteer de 100% methode. In principe komt dat in de eerste +-3 maanden neer op altijd en alleen 100% verversingen. Ik doe alles op kraanwater.

2. Ik gebruik zelf alleen luchtsteentjes en eventueel een sponsfiltertje die bij elke verversing in de bak goed wordt uitgeknepen voor ik ververs.

3. Over mijn manier van voeren kan ik je niets zeggen. Dit is een van de factoren waar ik bijna met elke kweek een hoop experimenteer. Of misschien beter gezegd. Dit is de reden waarom ik mijn kweekjes doe :lol: Er gaan hier de gekste brouwsels de kweekbakken in.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 31-12-2013 17:37

Dit is um.


Afbeelding

Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-12-2013 17:52

Ja die gebruik ik ook. Alleen heb ik een blauwe :p
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 31-12-2013 18:10

Had ze ook in bamboe.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-01-2014 12:55

zo een cullnetje kan ik wel gebruiken voor mijn volgende kweek.
Ik vangde ze nu uit met een klein glazen potje, maar dat bezorgde volgens mij wel wat stress aangezien er te veel beweging hierdoor was in het water.
Kan ik ze bij jou bestellen Dino? Moet alleen even kijken hoe het zit met verzending naar België, of dat wel voordelig uit komt :lol:

Zsjonnie hoe ververs jij 100% de bak met eitjes zonder ze te beschadigen?
En in hoeveel liter hou je de visjes de eerste 4 weken? Hoeveel liter per 50 visjes ongeveer? :)


Ik begin graag een nieuwe kweek.. maar het is wachten op vuurwerk in mijn aquarium :lol: :lol:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-01-2014 13:24

Heb er nog 2. Eentje is voor jouw bedoeld.
Kijk maar hoe je het wil hebben. PM me anders maar
Wellicht dat iemand uit jouw buurt deze richting opkomt. :wink:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-01-2014 23:17

Ik ben er vrij slordig mee. De meeste eitjes blijven plakken, maar die paar eitjes die ik misschien mee zuig maken mij niets uit. Die paar tellen dat de eitjes zonder water staan zijn ook geen drama lijkt mij.

En qua liters is het meestal rond de 30 liter (waterniveau van 10cm) ongeacht de hoeveelheid visjes/eitjes.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie