Lilac x chocolade demekin

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 22-12-2013 12:28

Vervelend nieuws.
Dit is gerelateerd aan slechte waterkwaliteit..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 22-12-2013 22:03

ZSjonnie schreef:Vervelend nieuws.
Dit is gerelateerd aan slechte waterkwaliteit..
oei, maar hoe kan dat nu als ik 100% dagelijks ververs...meer kan ik toch niet doen? hmm echt vervelend en best een ontgoocheling
en blijft dat zo? of kan dat nog goed komen?
het valt me ook op dat dit enkel een verschijnsel is bij vele butterfly tails...bij de gewone niet
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-12-2013 00:44

Ververs je al vanaf dag 1 (dat ze eten krijgen) 100% per dag?
Dit kan natuurlijk best iets zijn wat pas later zichtbaar wordt, omdat de vinnen eerst te klein waren om dit soort dingen te zien.
Zover ik weet blijven dit soort gevolgen en komt dat niet meer goed. Waarom het alleen bij de butterly tails verschijnt zou ik ook niet weten..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 23-12-2013 00:50

Sanne wat jammer dat het niet zo gaat als je wilt.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 23-12-2013 00:54

De eerste week heb ik maar 50% ververst als ik het mij goed herinner. Dit omdat ik de visjes toen niet te veel wilde storen. Helaas kan het inderdaad wel zijn dat er toen misschien iets is fout gelopen en dat dat nu pas tot uiting komt.
Hmm ik vind het echt teleurstellend... Ik ben precies niet gemaakt om een kweek uit te voeren :) :roll: ... ik dacht derde keer, goede keer? Niet dus :?

Nu ik heb er ook nog goede tussen zitten. Maar dat zijn er niet enorm veel als ik dat eens goed observeer. Morgen nog eens een cullmomentje inlassen en de visjes met een te hard gekrulde staart er toch maar uitvangen.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-12-2013 13:38

Dat betekend niet dat kweken niet voor jou is weg gelegd.
Van fouten leer je (als je er iets mee doet).

Hoeveel vissen heb je van mij gezien uit eigen kweek?
Precies, maar ik kan je vertellen dat ik die 3 keer al ruimschoots voorbij ben ;)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak een kweek doe puur om bepaalde ideeën te testen en dus ook geen intentie heb om die vissen te houden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 23-12-2013 17:01

Ik zie niet in waarom je het jammer vind om terug te gaan naar 20, lijkt mij juist een ideaal aantal om verder op te kweken. De mindere cullen moet je toch, en dat kun je denk ik maar beter zo vroeg mogelijk doen. Ook lijkt me de verhouding helemaal niet slecht als je nu op 20 komt, zoveel kweek had je ook niet.

Wens je veel succes bij het cullen, kun je ook beter voor de kerst doen! :P

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 23-12-2013 18:31

Ik weet nog niet goed hoeveel ik er zal overhouden. Zo dadelijk ververs ik het aquarium en de curverbak terug en zal ik meteen de visjes met gekrulde staart cullen.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 23-12-2013 18:48

Was nog even op zoek gegaan, lang verhaal over cullen, maar heel boeiend en met foto's(de eerste link).

http://goldfishkeepers.com/forum/showthread.php?t=4458

http://www.about-goldfish.com/goldfish-culling.html

Succes straks!

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 23-12-2013 20:01

Bedankt Hinvin

Zo net alle visjes met gekrulde staartvin bij de ouders gezet, weer een rijkelijke maaltijd voor de ouders want het ging maar liefst om +/- 40 visjes :(

Goed, ik heb er nu nog 21 in het totaal (incl de kleinere visjes van de curverbak die nu mee in het aquarium terug zitten). Waarvan ik precies weinig butterflytail zie. Maar misschien moet ik wat afwachten tot ze groter zijn en is het moeilijk uit te maken nu.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie