Goudvizzz's kweek

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 13-02-2014 10:22

Toch iemand even straf gegeven :)

Afbeelding

Ik heb een drijvend bakje in het aquarium gedaan. Straks zet ik de breedingbox erop.
Ik moet wel even in de gaten houden hoe dat met het water gaat.
In ieder geval hebben de kleinere vissen nu 100% zeker rust.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 13-02-2014 12:20

FancyGoldfish schreef:Hoe je moet terugkruisen!! De Japanse lijn is een stuk zuiverde als de Chinese lijn. Neemt niet weg dat bij goede kwekers de lijn ook zeer zuiver is in China. Dat zijn meestal kwekers die jullie niet kennen. Die werken ook op traditionele manier.

Terugkruisen zou ik uit je hoofd halen als ik jouw was. Anders moet je ervoor zorgen dat je kinderen deze project van je overnemen. :wink: dan bedoel ik ook 100% zuiver.
Dat hebben ze bij een aantal vissen kunnen doen zoals de vis die ik eerst liet zien. Die is zo oud dat er geen Japanse benaming hiervoor is.
Jij hebt het ergens anders over en dat kost je inderdaad de rest van je leven, ik bedoel terugkruizen met een van de ouders :twisted:

Je kunt dus wel nageslacht terugkruizen met de ouders als deze beter zijn dan het nageslacht, of als linebreeding doorgaan met het nageslacht als je genoeg kwalitatief hoogwaardig fry hebt om een eigen bloedlijntje(nouja..... :oops: ) te beginnen. Je hebt dan van meerdere ouders zeker 30 goede vissen van elk geslacht nodig om een bloedlijn(linebreeding) te overwegen. Dus even excl frytanks heb je dan 3cuub water voor je seeds nodig, tenzij je natuurlijk deel kunt nemen aan een uitwisselingsprogramma die allemaal dezelfde bloedlijn kweken zoals je in japan ziet.

Er boeiend om je in te verdiepen hoor, maar zoals wij bezig zijn zullen we blij moeten zijn met een paar geslaagde exemplaren :wink:

Veel kleine maar serieuze (hobby)kwekers kweken veelal met een zuivere bloedlijn van een ander. Dat kan wel, maar is soms echt onbehoorlijk duur om op te starten en het risico dat je fry te ver doorgekweekt blijkt is ook groot.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 13-02-2014 12:50

De breedingbox nu op de Auquatlantis Start gezet. Als het water in de box gelijk is aan het water in het aquarium, zet ik mr Headhunter over. :lol:
Wel weet ik dat ik deze set zo zeker blijf houden voor kweken.
Vanmiddag nog even 10meter slang kopen voor de nanostofzuiger en het verschonen van de kweekbak is dan ook een eitje voortaan. :)


Afbeelding

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 15-02-2014 13:14

ben echt benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 17-02-2014 23:06

Kleine fotoloze update
De visjes groeien nog steeds prima. Plaaggeest a.k.a. Headhunter zit nog steeds apart.
Ik geef de visjes nu enkel nog de artemiavervanger. Als ik dit poeder in het water doe dan zie ik ze er ook allemaal van eten. Ik ben in ieder geval erg te spreken over dit voer.
Ik heb ze nu sinds deze week in een 60liter bak zitten, die ik met 50 liter vul. Het water komt uiteraard nog steeds uit het grote aquarium.
Water wisselen gebeurt om de dag.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 18-02-2014 14:36

Ik heb die artemiavervanger van jou ook als probeerpotje meegekregen en gemixt met spirulina, ze eten het inderdaad erg graag! Ik moet onderhand toch iets erbij gaan geven, want ik kan wel een heel krat vol artemia flessen neerzetten onderhand :cry:

Ik wissel 2 of soms 1 keer per dag een deel, ieder doet het zo op z'n eigen manier blijkbaar he.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 21-02-2014 23:57

foto's? :-)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 22-02-2014 00:06

@Sanne
Jazeker :)
Wel zonder flitser, dus een beetje donker.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren heb ik trouwens bij Dino voer gehaald voor de visjes. Ze groeiden me niet snel genoeg. Geen idee van welk merk, want alles staat in het Chinees. :)
Maar ze eten er echt goed van en het water raakt ook minder vervuild.
Het is heel fijn/klein en valt niet uit elkaar in het water.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 22-02-2014 06:04

Mooi visje hoor!

Ben benieuwd hoe het voer gaat bevallen, is het gewoon droog stofvoer?

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 22-02-2014 08:56

Inderdaad droogvoer. Mooie kleine zakjes ook.

Plaats reactie