Goudvizzz's kweek

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 12-02-2014 13:21

@Sanne
Het gaat eigenlijk wel goed. Het zijn er een stuk of 15.
Opvallend hoe groot het verschil is m.b.t. groeien tussen de visjes.

Ik voer nu 2x per dag en ververs 1x per 2 dagen +/-85%

Hieronder wat foto's weer. De grootste is, zoals verwacht, met rugvin. Dus waarschijnlijk een kruising van de tiger-oranda en de ryukin.
Bij de andere visjes is alles minder goed te zien. Deze kunnen ook van alles zijn, want er ging op een gegeven moment een panda moor, 2 oranda's en een ranchu achteraan... :)

Ik heb vandaag op Marktplaats ook een Aquatlantis Start 55 gekocht en een Eheim Aquaball. Deze ga ik voortaan gebruiken voor kweek en quarantaine e.d. Vanmiddag gaan ze over. :)

Hier dit keer een filmpje. Het zijn dus 3 lichtingen visjes.
https://www.dropbox.com/s/cfucunj5cz63p ... .19.54.mp4

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 12-02-2014 18:10

is die grootste de enige van de eerste lichting?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 12-02-2014 19:13

Nee, 1 van de twee, herstel 3. Die andere is ook redelijk groot, maar deze slaat alles.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-02-2014 07:28

Haha hij terroriseerd de boel geloof ik.
Zou deze apart houden. Anders word dit een kannibaal of head hunter.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 13-02-2014 08:21

Het zijn geen koi hoor Dino :lol:

Fry is wel heel kwetsbaar en een vinnetje is er zo afgeknabbelt, misschien toch het overwegen waard.

Het klinkt allemaal super Goudvizz, zou helemaal tof zijn als er 1 of 2 goeie tussen zitten. Denk wel dat dit dan een Ryukin style wordt. Misschien terugkruizen naar oranda met ryukin lichaam in F2? Leukleukleuk!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-02-2014 08:41

Het is niet goed dat hij zo agressief reageerd. Dit kan voor later een probleem opleveren.
Terugkruisen is teveel werk, geld en tijd. En 100% haal je toch nooit.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 13-02-2014 09:08

@FancyGoldfish
Hij deed waarschijnlijk zo door zijn niet te stoppen eetlust. Ik heb het voeren behoorlijk opgeschroefd en nu doet hij dit niet meer.
Hij heeft trouwens een voorliefde voor voer dat drijft of zweeft. Voer dat op de bodem ligt eet hij een stuk minder.

Apart zetten gaat hem niet worden vrees ik. Een derde bak in huis komt er niet doorheen bij de commissie van wooninrichting hier. ;)
Maar zo jagen als op dat filmpje deed hij waarschijnlijk even om uit te sloven voor de camera. :lol:

@Hinvin
Ik heb ook een jonge demekin gehad die steeds hapte naar anderen. De hele dag door jagen moet inderdaad ergens vandaan komen. Ik denk het nu in ieder geval verholpen te hebben.
Nu was dit ook een mannetje en aangezien ik die teveel had, heb ik hem ergens anders ondergebracht.

@Hinvin en @Fancygoldfish
Maar even over dat kruisen en terugkruisen. Hoe werkt dat eigenlijk?
Ik had er in "kweken" al een topic voor aangemaakt, maar daar helaas nog geen reactie op gehad.
Een link naar een stuk of filmpje waar het uitgelegd wordt is ook prima natuurlijk.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 13-02-2014 09:22

@Hinvin
Je zei een paar comments terug dat mijn F1 rykin-oranda geen wengroei zullen krijgen. Kun je dit vooraf weten?
In dit filmpje heeft iemand ook ryukin met oranda gekruisd, en hij zegt dat je dan deze "massive oranda's" krijgt. http://youtu.be/Xc3HawQyDvg?t=3m1s

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-02-2014 09:31

Hoe je moet terugkruisen!! De Japanse lijn is een stuk zuiverde als de Chinese lijn. Neemt niet weg dat bij goede kwekers de lijn ook zeer zuiver is in China. Dat zijn meestal kwekers die jullie niet kennen. Die werken ook op traditionele manier.

Terugkruisen zou ik uit je hoofd halen als ik jouw was. Anders moet je ervoor zorgen dat je kinderen deze project van je overnemen. :wink: dan bedoel ik ook 100% zuiver.
Dat hebben ze bij een aantal vissen kunnen doen zoals de vis die ik eerst liet zien. Die is zo oud dat er geen Japanse benaming hiervoor is.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 13-02-2014 09:46

Die heeft leuke filmpjes ja, maar die Oranda zijn dan niet F1(eerste kruizing). Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij dat zo bedoelde zoals jij dat begrijpt, hij bedoelt dat het een oranda is met ranchu type wen(leeuwekop) en niet de hoge goosehead wen(redcap). Als je de fry weer kruist in een F2 dan krijg je de eigenschappen van de ouders afzonderlijk weer terug, dus ook wen. Tenzij er dus ook een Ryukin mannetje rondzwemt bij dat vrouwtje.....

Plaats reactie