Een paar vraagjes over dit onderwerp

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Een paar vraagjes over dit onderwerp

Bericht door Fancy91 » 21-05-2014 08:23

Hallo,
Ik vroeg me ineens even af. hoe hebben de mannetjes vissen het door als een vrouwtje eitjes heeft.. want het valt mij op dat hamilton af en toe achtervolgt word, en ady gil heel vaak, en Sam Nooit :P

En daarbij mijn 2e vraag, Is het slecht voor sam, dat stel ze heeft eitjes, dat die er dan niet uit worden geduwt door de mannetjes?

En Ady gil, word heel vaak achtervolgt, ze heeft constant een nieuwe lading eitjes, ik zou dat wel wat minder willen, kan je een vis steriliseren? of iets geven waardoor ie het minder aanmaakt..?? :P

dat zijn denk ik mijn vragen wel zo'n beetje ;) :D hihi

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 21-05-2014 09:10

Het is een hormonale kwestie, ik geloof zelfs dat mannetjes die je bij een 'rijp' vrouwtje zet binnen twee dagen hom gaan produceren. Het achterna jagen kan een indicatie zijn, maar vooral als het buikje van het vrouwtje zacht wordt moet je opletten.

Als de vrouwtjes een heel zacht buikje hebben proberen de mannetjes de eitjes eruit te duwen, maar het vrouwtje doet het meeste werk van zichzelf en de mannetjes hoeven alleen maar een beetje aan te moedigen. Heej, klinkt ook weer bekend hahahahaa

Sommige mannetjes proberen het ook eerder, ik heb ook een groepje ranchu waarvan de vrouwtjes de mannetjes opjagen, maakt allemaal niet zoveel uit ;)

Ze stoppen vanzelf met eitjes leggen, voer je ze minder en minder hoogwaardig gebeurt dit naar mijn idee sneller. Vissen die zich willen voortplanten zijn een goed teken, wees er trots op!

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 21-05-2014 17:56

Oke bedankt voor de reacties en tips enzo :D
Ik zal er trots op zijn oke ? :D

Dus.. eigelijk wil mijn sam niet voortplanten, want die word nooit achtervolgt.. 1 keer heeft ze eitjes gehad.. toen wilde ik voelen of ze ook een zacht buikje had, entoen gingen ze er al uit.. ik kwam er amper aan... :P dus ze heeft het wel 1 keeer gehad.. maar niet weer.
opzich ook niet heel erg naar mijn idee.. die andere 2 doen al teveel :lol:

Plaats reactie