Eigen kweekjes van Rietje

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 22-11-2011 16:26

Mooie post! Dit kan een voorbeeld zijn voor beginners die graag hun jongbroed willen vergelijken.
Elke keer als ik babyvisjes zie krijg ik ook weer de kriebels :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 23-11-2011 21:34

Mooie post en zeker een goed voorbeeld!

Mag ik vragen wat voor voer je hebt gebruikt toen ze net uit het ei waren gekomen? Ik lees vrij zooveel verschillende soorten voer namelijk..

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 23-11-2011 22:30

Ik heb zelf JBL nobil fluid gebruikt? Vloeibaar voer in elk geval. Daarna opgroeivoer/poeder... Het voeren pas begonnen als ze echt vrij begonnen te zwemmen. Daarna langzaam overgegaan op fijn gestampte/geschaafde korrels, uiteindelijk steeds groter totdat ze normaal voer tot zich namen. Vloeibaar voer vrij lang gevoerd omdat ze geen vlok of kleine korrels wilden eten.

Verder nooit levend of diepvriesvoer gevoerd.

Om eerlijk te zijn heb ik weinig naslagwerken of internet gebruikt. Qua voer zou ik misschien toch de experts om hulp vragen?

Verder heb ik wel heel veel ververst en geen pomp gebruikt, wanden en bodem werden dagelijks schoongemaakt. Het vloeibaar voer geeft namelijk een enorme troep. Een luchtpompje zorgde voor de nodige beweging in het water
Afbeelding

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 23-11-2011 22:38

Ok tnx, zal het ff in m'n eigen topic vragen :)

Plaats reactie