Kweek van FROST

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-05-2013 22:27

Nou we hebben dus weer een nieuw probleem:

De jonge sluiertjes zwemmen samen met mijn meervallen, en nu hebben de corydoras dus eitjes gelegd, ze zitten vast aan het glas etc. Maar wat doen die jonge sluiers nou, ze pikken de eitjes van het glas af en proberen ze op te eten. Vreemd genoeg worden de eitjes niet kapot gebeten maar blijven ze aan de bekken en in de mondholtes plakken!! Met andere woorden, ze kunnen nu geen ander voedsel tot zich nemen!! Ik heb net met een pincet een tweetal eitjes kunnen verwijderen aan de buitenkant van één van de bekjes, maar nu maak ik me dus zorgen dat ze hierin kunnen stikken. Wat moet ik doen??

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 09-05-2013 22:52

Ah nee toch!

In ieder geval de rest vd eitjes weghalen zodat het niet erger wordt. Rest kun je niet veel doen denk ik.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 09-05-2013 23:25

Hmm online misschien?

Ow ik ben blij dat die kleintjes van mij er niet meer zijn. Het was rotzooi uit rotzooi en ze brachten de nodige problemen met zich mee. Ik zou het niet fijn vinden als ik ze bij iemand in de vijver had geplaatst en ze na 1 hooguit 2 jaar omgekiept zouden zijn. Of nog erger, een herhaling van wat brian heeft meegemaakt met zijn single tail ryukin. Daarnaast is het niet raar afgelopen maar voorspelbaar ;). Ze hadden dezelfde afwijking als hun moeder alleen dan nog erger. Want ze hadden alleen maar een caudule blaas en voor de rest niks.

Als ik weer ga kweken dan gebeurd het op een goede manier. Zeker in het begin hobby matig maar wel meteen goed. Single tails worden te allen tijde gecult, tenzij de ouders sabao zijn.

Maar neemt niet weg dat het natuurlijk jou keuze is. Ben er wel voorzichtig mee en houdt het goed in de gaten.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-05-2013 23:43

Ik denk dat je hier ook geen A klasse kwaliteit kunt verwachten wat jongen aangaat. Die kwekers in Azië doen dat dag in dag uit en dat wordt ook nog eens van vader op zoon door gegeven. Ze weten dus waar ze op moeten letten. Ik ook wel een beetje, maar het zal nooit topklasse worden vrees ik :lol: En het kost veel geld wat je er nooit meer uithaalt. Je moet toch je water rekening betalen en het vele voer etc.

Maar goed Bash, hoe zou jij je legsel opzetten dan? Ben wel benieuwd. Alle tips zijn meer dan welkom hoor 8)

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 09-05-2013 23:54

Je moet toch een hobby hebben en ergens beginnen ;) Ik heb genoeg hobby's die me meer kosten dan de goudvissen. Ik zou ook echt niet alleen 1 jaar kweken en dat was het dan, daar gaan echt jaren overheen. En het ligt er ook aan wat je wil. Top kwaliteit is het uiteindelijke doel maar dat betekent niet dat er tussendoor geen gezonde vissen uit kunnen komen. Het zijn dan geen 12-point ryukins maar dat komt later wel.

Op het moment heb ik als enige tip dat je die meervallen uit de bak bij de kleintjes haalt of je zet ze in een andere bak want de huidige situatie is niet goed. Je kunt niet iedere dag eitjes uit de bekken van je jongen blijven vissen. Dat en de eitjes belasten het water alleen maar nog meer.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 10-05-2013 00:31

I know. Ik heb de overgebleven eitjes ondertussen verwijdert. De kleine visjes hebben nog wel eitjes in hun keel dus ik hoop echt dat ze er morgen vanaf zijn want anders weet ik niet waar dit gaat eindigen :/ Dit was dus het laatste wat ik wilde hebben. Ik heb in geen maanden meer Cory's zien afzetten dus dat is wel bizar dat het nu net gebeurt :shock:

Ik zou gewoon graag mijn eigen rood witte lijn willen hebben maar of dit uberhaubt haalbaar is betwijfel ik. Als het goed is kan ik wel aan een mooie stevige stellage komen, daar gaan dan wat aquariums op dus in dat geval kan ik dan meer jongen houden en hebben ze meer liters water dan nu. En ik hoef ze dan in principe ook niet in de vijver te doen waar ze dan vrees ik toch wel opgevreten worden door de koi :/

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 10-05-2013 11:24

En hoe gaat het nu met de visjes?

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 10-05-2013 11:51

Ze zijn ze gelukkig weer kwijt door mijn doortastende geduld. Ze vonden het niet fijn vast gepakt te worden maar nu kunnen ze tenminste weer rustig eten ;)

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 10-05-2013 12:32

Ik vind je baby's er ook erg mooi uitzien, Frost :D . Dat ze niet helemaal HQ zijn kan ik me voorstellen, maar desalniettemin vind ik ze er prachtig uitzien. En ach, als ze verder gezond zijn, vind ik dat ook niet zo'n probleem. Anders wordt het als ze er echt last van krijgen. Mijn Goudje heeft ook omgekrulde kieuwdeksels. Het ziet er niet uit, maar ze lijkt er geen last van te hebben verder. En ach, zo lang dat zo blijft, mag ze lekker haar tijd uitdienen en rondzwemmen. :wink:

Afbeelding

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 10-05-2013 13:14

@visje: omdat de vissen al een groeiachterstand hebben opgelopen is de kans heel groot dat ze van binnen niet meer gezond zijn(ik weet niet zeker of dit het eerste legsel is, als dat wel zo is dan is het sowieso niks). Dat goudje bij jou nog rondzwemt zonder problemen is helaas geen voorbode voor een goede gezondheid. HQ heeft hier niks mee te maken. Je kunt mooie en leuke vissen kweken zonder dat ze HQ zijn, HQ is alleen interessant als je show vissen wilt hebben, niet als je een gezelschapsbak wilt.

'Leuke' kleurtjes kweken is makkelijk, gezonde vissen daarentegen of show kwaliteit vissen, not so much.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie