Cullen

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 01-12-2011 20:39

Ben het wel eens met ZSjonnie in deze. Uitselecteren is een must, het is aan ieder de keus hoe hij/zij dit zal doen.


Ik zal het zelf niet zo snel in een mixer mikken, maar als je er over nadenkt, worden de culls tenminste ergens voor benut en is het geen "afval".

ZSjonnie schreef:Als je dit niet aankan moet je in mijn ogen niet kweken.
Er zwemt al meer dan genoeg rommel rond, daar is jou hulp echt niet voor nodig.
+1
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-12-2011 20:55

@ Arie: De vriezer in is dus juist absoluut geen snelle manier.
Ik weet niet of je weet hoe lang het duurt voordat het water van 18-22 graden bevriest als je dit in de vriezer zet?
Maar daar gaat best een poos overheen. In dit tussentijd ligt de vis daar maar een beetje te spartelen.
Een verlaging in temperatuur van 2 graden levert al een hoop stres. Laat staan wat de vis op dat moment moet meemaken.
Ook zodra het water op vriespunt is zal het bevriezen van het water niet in 1x gebeuren.
Dus de stressende/spartelende vis komt steeds meer vast te zitten terwijl het nog bij bewustzijn is.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Arie
Lid FGF
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-10-2011 07:45

Bericht door Arie » 01-12-2011 22:13

@ Zsjonnie: Ik bedoelde zonder water, anders zou het inderdaad een marteling zijn. In het schepnetje en zo in de la leggen. Zo heb ik het mij laten vertellen, en ik al aan vele andere reeds...... Op zich lijkt mij dat wel een snelle dood? Ik zou er niet aan moeten denken om er zelf een mes in te zetten....

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-12-2011 22:15

De vis doet er zelf net zo lang al dan niet langer over om te bevriezen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 01-12-2011 22:17

Ik doe ze ook altijd voeren aan de grote jongens. En anders zou ik ze waarschijnlijk dood slaan, maar gelukkig gaan een hoop jongen met defecten van nature uit al dood en hoef je alleen het lichaampje nog weg te spoelen ;)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 01-12-2011 22:22

Ik ben hier het bruutst :P
Ik drukte ze plat.
Maar mijn vissen waren nog niet zo groot toen.
Heb dat alleen hoeven doen toen ze nog maar 1 cm waren en nog niet echt goudvisjes.
Noodle (een visje van 2 cm en echt al goudvisje) heb ik wel met kruidnagelolie geeuthaniseerd.
als ik meerdere visjes van 2cm had zou ik gewoon de kop eraf denk ik.
Heb voornamelijk telescoop ogen dus opvreten zou dan heel lang gaan duren haha :P

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 02-12-2011 08:19

De blender in als ze groter zijn of gewoon bij de grotere vissen gooien als ze niet te groot zijn lijkt mij ook de beste manier. In de blender pleuren, knopje aan en afgelopen. Zijn hooguit 10 seconden wat ze meemaken en dat is toch echt sneller dan menig andere methode. Bash lijkt heir sowieso meer op een piranha dan wat anders dus die zou ik ook wel het één en ander kunnen voeren tot een 2cm groot schat ik zo.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Gast

Bericht door Gast » 02-12-2011 08:25

Precies Bash... ze zeggen altijd dat karpers planteneters zijn..ben het daar niet mee eens, en goudvissen al helemaal niet, dat zijn toch wel verschrikkelijke schrokops. Zo'n klein babyvisje is hap slik weg. :shock:

Bianca
Lid FGF
Berichten: 241
Lid geworden op: 22-10-2011 21:30

Bericht door Bianca » 02-12-2011 14:10

Hier gaat alles de grote bak in. De kleintjes gingen in één stuk, de wat groteren in stukjes.
Lekker snackje voor de groten. :wink:

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 02-12-2011 14:19

Ik vind invriezen of kruidnagelolie juist inhumaan..

Doodslaan of kop eraf is snel zonder al teveel lijden.. en imo het meest humaan

Plaats reactie