Beste voer voor jongen

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
Djorno
Lid FGF
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-10-2018 19:34

Beste voer voor jongen

Bericht door Djorno » 16-11-2018 15:12

Ik vroeg mij af wat jullie normaal doen betr. voer voor fry. Gaat in dit geval om Bristol Shubunkins, maar weet niet of het veel zou schelen met andere typen goudvissen.

Momenteel gebruik ik voor de eerste dagen Liquidfry, de eerste weken gekweekte artemia, en na een aantal weken aangevuld met Repashy Spawn & Grow Gel Food. Dit gaat erg goed, maar ik merk dat de Gel food de waterkwaliteit wel snel aantast, ze groeien er wel erg hard op.

Ik heb ook geprobeerd:
- Hikari micro pellets: vond dat ze hier minder hard op groeiden, en is best prijzig als je veel Fry hebt.
- Gestampte korrels
- Gekookte eierdooier: nog vervuilender dan de gel food.

Benieuwd of jullie ervaring hebben met andere alternatieven?

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 16-11-2018 15:15

Ik ben me erover aan het inlezen ivm evt kweken in de toekomst en kom toch vaak artemia tegen icm veeeeeel verschonen. ;)
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Casey
Lid FGF
Berichten: 56
Lid geworden op: 03-07-2018 20:49

Bericht door Casey » 17-11-2018 00:12

Ik heb vroeger altijd voor jongbroed artemia gebruikt, twee grote wek potten en een luchtpompje , simpel en snel alleen is de start kwaliteit van de eitjes belangrijk .
Voor fry die nog geen artemia aankan was het simpelste een bos chrysanten in een vaas, na een goeie week of beter twee het water over twee potten verdelen en dan een druppeltje melk tot het troebel word , na enkele dagen word het weer helder doe je het weer , boven in de potten zie je langzaam een wit laagje ontstaan en als je goed kijkt zie je dat het levende infusie diertjes zijn die je met een luchtslangetje afhevelt en kan voeren .

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-11-2018 09:28

Ik adviseer altijd een fryfood wat ik heb van een kweker.

Plaats reactie