Kweek van Maria

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 21:17

Ik zou het wel doen.
Als je nu alles in leven wil gaan houden verpest je alleen de visjes die potentie hebben om goed uit te groeien.
Verstand op nul en gaan :lol: Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Maria
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 22-10-2011 19:51

Bericht door Maria » 14-02-2012 21:49

Bah ik ben veel te gevoelig hiervoor ik kijk wel misschien dat ik ze in twee bakken ga houden.

Oke hier komen de foto's ze zijn niet super maar dit is het beste wat ik ervan kan maken.

FOTO'S STAAN OP PAGINA TWEE
Groetjes,

Maria

Maria
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 22-10-2011 19:51

Bericht door Maria » 14-02-2012 21:54

Foto's staan nu op pagina 2
Groetjes,

Maria

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2012 22:01

Ik vind ze schattig :)

Matti
Lid FGF
Berichten: 345
Lid geworden op: 02-01-2012 17:25

Bericht door Matti » 14-02-2012 22:03

leuk! :D
Groetjes,

Matti!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 22:06

Ik heb zojuist een handleiding van Sanne in FAQ gezet over het plaatsen van afbeelding ;)
Dus ik geef je zelf even de tijd om je berichten aan te passen met de foto's in een goed formaat.

Wat betreft je post.
Ik kan alleen maar zeggen dat cullen een van de belangrijkste factoren van goudvissen kweken is..
Wat wil je uiteindelijk met de rommel doen die over blijft? En als er nu al vissen met een groeiachterstand tussen zwemmen.
Wat denk je dan dat hiermee inwendig gebeurt wanneer ze groter worden?
Als je dit allemaal gewoon laat leven, kweek jij vissen op met inwendige problemen.

Op je eerste foto zie ik trouwens links onderin een visje met een kromme ruggengraat.
Een van de grootste meteen rechts daarboven ziet eruit als een enkelstaartige.

Ik zou alleen de goede selecteren en daarmee doorgaan.
Zo te zien heb je er wel een paar zwemmen die er goed uitzien.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Maria
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 22-10-2011 19:51

Bericht door Maria » 14-02-2012 22:08

Ik heb er nu ongeveer nog 25. Hoeveel zou verstandig zijn om er over te houden Zsjonnie?

Ik zal ze dan ook rode muggenlarven gaan voeren. Ik moet zeggen ben erg tevree met artemia. Dat aten

ze al heel snel en ze zijn er nu nog steeds gek op. Er komen wel weinig eitjes uit altijd dat vind ik minder.

Terwijl ik toch echt een bruis steentje erin doe en ik zet het 's avonds voor de verwarming (als ik dat niet doe dan komt er bijna niks uit).
Groetjes,

Maria

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2012 22:10

Hoe ze uiteindelijk uitpakken weet je toch pas na een paar maanden. Tot die tijd kun je altijd nog beslissen wat je er mee wilt gaan doen. Probeer voor jezelf de beste er uit te kiezen, een stuk of 3, hooguit 5. Die zullen namelijk steeds meer voedsel en water verbruiken.

edit/ wat hebben een hoop mensen toch problemen met die Artemia :D Bij mij komen ze altijd uit!

Maria
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 22-10-2011 19:51

Bericht door Maria » 14-02-2012 22:10

Als je het zo bekijkt dan heb je gelijk zsjonnie. Vind het alleen niet zo makkelijk om te doen.
Ga morgen even mijn tijd nemen om goed te kijken welke visjes potentie hebben en welke niet (en dus te klein nog zijn)

Ik heb één enkelstaartige zwemmen en één van de grote visjes heeft van onder enkel en boven dubbel. Heel apart kwam ik pas net achter.

Ben heel benieuwd ook welke kleur ze uiteindelijk gaan aannemen...
Groetjes,

Maria

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 22:23

Ze zullen nu stevig doorgroeien.
Het ligt een beetje aan de ruimte die jij ze kan bieden.
Ik weet niet wat de afmetingen van die bak zijn..?
Ik neem aan dat het geen joekel van een bak is, dus ik vind het advies van Frost wel een mooi getal..
Een stuk of 5. Echt de beste eruit selecteren.

Hoe minder vissen je hebt, hoe groter de kans is dat je ze goed op kan kweken.
Ruimte is erg belangrijk..

Observeer ze zorgvuldig van boven en vanaf de zijkant.
Let er ook op dat ze goed/mooi zwemmen.
Kies visjes die geen fouten/mankementen vertonen, alles wat nu al zichtbaar is wordt alleen maar erger naarmate ze groter worden.
Bijvoorbeeld: Een minuscuul knikje in de ruggengraat is bij een visje van 2cm amper merkbaar en amper zichtbaar.
Maar wanneer het straks een vis van laten we zeggen 25cm is, dan is het geen aanzien en zal hij verschrikkelijk bagger zwemmen.

Jij kweekt nu met je goudvissen.
Als je hier goede vissen aan overhoudt, weet ik zeker dat je daar later ook mee wil kweken.
Als je nu vissen bewaart met fouten/mankementen, is de kans aanwezig dat dit genetisch erfelijk is.
Als je daar dan toch mee door gaat kweken, creëer je een lijn die alsmaar slechter wordt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie