Krijgen we nou? Jonge Calico

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-06-2012 15:33

ik koop het altijd in een kant en klaar zakje, en die leven na een week nog steeds. ze staan wel in de koelkast.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 26-06-2012 15:40

Rex Hunt schreef:ik koop het altijd in een kant en klaar zakje, en die leven na een week nog steeds. ze staan wel in de koelkast.
Heb ik ook naar gekeken inderdaad. Was alleen bang dat er misschien ziektes in kunnen zitten e.d :roll:

Miss fiets ik wel terug en haal ik zo'n zakje voor zometeen en morgen?

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-06-2012 15:50

persoonlijk zou ik het ook niet riskeren.
ik geef ze alleen aan mn kogelvisje. nooit aan mn sluiers, of ze moeten diepgevroren zijn. dat scheelt al een stuk.

ik denk dat kweken het meest veilig is, al heb je ook kans op besmette eieren natuurlijk.

misschien valt het ook wel allemaal mee, ik heb me dr nooit echt in verdiept. en mn aquawinkel verkoopt bergen levend voer voor allerlei soorten vissen. die liggen gewoon al klaar bij de kassa zelfs :)

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 27-06-2012 12:43

Hoe groot is je visje?
Als ie al wat groter is zo'n 1,5 cm dan is de eigen kweek artemia alweer aan de kleine kant en kan je beter de kant en klare al wat grotere kopen.

Ik vind ze wel altijd erg duur in de buurt hier gem. 2 euro een zakje, ik geef ze nu wel aan de tweede kweek, 1 zakje per keer.
De eerste kweek de grote baby's krijgen diepvries en geef in het weekend levend zat en zondag krijgen ze misschien het weekend gevoel... heb voor hun ook wel twee zakjes per keer nodig.... :lol:

Ik heb geprobeerd eigen kweek artemia wat uitgekomen is groter te krijgen door te voeden met micoalgjes artemia fluid van JBL.
Ik vond het veel te lang duren voordat ze wat gegroeid waren, je moet de uitgekomen dan in een aparte bak doen beluchten en die algjes voeren het water moet dan goed groen zien.

Ik ben niet zo bang voor ziekten bij gekochte levende artemia, omdat ze in zout zitten, zal dit niet schelen? goed afspoelen.
Wel ben ik bang voor ziekten en rare beestjes bij levende muggenlarven, die voer ik alleen uit de diepvries.
Afbeelding

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 27-06-2012 13:20

Hier liggen die zakjes ook bij de dierenwinkel.

Ze waren hier €2,20 volgens mij :roll:

Visje is inderdaad als ongeveer 1,5 cm.. miss wel 2 cm.

Baal echt vreselijk van die vinrot. Hopelijk komt ie er nog bovenop..

Hoe doe jij dat met waterverversen? Ik krijg het nooit meer precies de temperatuur. OF ik moet emmers klaar gaan zetten 24 uur van tevoren. Maar dat is ook niet te doen voor 2x per dag verversen.

Ik twijfel wel of ik zo ff een zakje zal halen. Hij moet echt ff goed eten nu om aan te sterken. Die platgedrukte Hikari is ie niet dol op :roll:

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 27-06-2012 13:30

Heb je A Plus? dat lusten zie hier graag, en ik zou dan toch wat artemia halen dat is zo voedzaam.
Ik doe het gewoon op gevoel het water, ik heb ook wel erg gevoelige handen, ben wel tijd bezig om de kraan precies goed te krijgen voordat ik het water erbij doe.
Dino heeft ook speciaal baby voer, ik zit op een bestelling voer te wachten, ik kan je wel een beetje opsturen kijken of ie dat lust, moet ik het eerst wel hebben...
Afbeelding

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 27-06-2012 13:33

Wat het verversen betreft, je hebt een kleinere bezetting 1 visje op 54l? dan zou ik ochtend en savonds 50%
Afbeelding

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 27-06-2012 13:38

Ik ben door m'n a-plus heen sinds 2 weken terug.

Moet nog even bestellen en dan bestel ik inderdaad ook GEX (dat opgroei middel) denk ik..
Nu zo maar levende artemia halen.. Hopelijk overleeft hij het :?

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 27-06-2012 13:38

Ik heb hier nu een paar jonge visjes rondzwemmen en die eten op dit moment ook goed van de artemia/watervlooien en deze visjes zijn nog geeneens 1,5 of 2cm, maar ze zijn er gek op.
Als ik het water wil verschonen dan zet ik inderdaad de avond van te voren een emmer met (vijver)water naast de bak en de volgende dag verschoon ik het geheel.
ook hier zitten de nodige dingetjes in die ze eten en ze wennen ook direct aan het vijverwaterkwaliteit.

Ik ben zeker niet ervaren hierin, maar ik heb niet het idee dat het slecht gaat, de visjes groeien/eten goed, mooi om die hele ontwikkeling te volgen. Ze beginnen nu een beetje body te krijgen en volgens mij (en onze kennissen) vlekkenpatroontjes, maar ze zijn nog zo klein, toch wel moeilijk te zien allemaal.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 27-06-2012 14:04

Ik denk niet dar er nog GEX beschikbaar is.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Plaats reactie