jonge sluierstaartjes

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
michael
Lid FGF
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-07-2012 19:06

jonge sluierstaartjes

Bericht door michael » 05-07-2012 17:21

hallo allemaal

ik was gisteren even water aan het verversen, en ineens zag ik tijdens het afzuigen een heel klein visje vooruit schietende bewegingen maken, dus gelijk even gestopt met afzuigen en even verder rond gekeken en ineens zag ik meer dan 15 hele kleine speldenknopjes aan het glas hangen en enkele loszwemmende.
de vissen zitten nu ruim anderhalve week in de bak en hadden net een dag voordat ik de vissen en planten over had gezet eieren afgezet in de planten, dus denk dat ze gewoon mee zijn gegaan van de ene bak naar de andere bak.
ik kom net thuis van mijn werk en geen jonkie meer te bekennen, of ze zijn op gegeten of ze zijn door het filter heen gegaan, of ze zitten verscholen in het grote bos java varen.
ik hoop dat er wat van in leven blijft en anders is het gewoon pech hebben, maar wel leuk om mee gemaakt te hebben.
op onderstaande foto zie je nog 3 visjes aan het glas hangen, ik heb geen dure camera, dus de foto's zijn niet zo helder.

groeten michael

Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 05-07-2012 18:02

Wat leuk dat je kleine visjes hebt.
Ik vermoed wel dat ze zullen opgegeten worden. Het gebeurt zelden dat er eentje overschiet (alhoewel je weet nooit, Vissengek heeft het wel eens af en toe voor :) )
Je kan eventueel ook een paar apart zetten.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

michael
Lid FGF
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-07-2012 19:06

Bericht door michael » 08-07-2012 12:53

@ sanne

ik denk dat je nog wel eens gelijk kunt hebben, ik zie ze nu in elk geval niet meer, maar ja, wie weer zien we er vanzelf weer eentje rond zwemmen straks.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 08-07-2012 13:01

Haha, ik had dat inderdaad.
Maar dan moet je wel weten dat het visje in een bak vol met planten zat en alg vond hem en deed toen in aquarium (was toen +/- 1 cm).
En mijn vissen zijn zo kippig als wat, en zien door hun ogen niet helemaal goed waardoor het visje ze steeds sneller af kon zijn.

Hier zie ik na het paaien een paar dagen later ook altijd stuk of 20 visjes door de bak zweven.

michael
Lid FGF
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-07-2012 19:06

Bericht door michael » 08-07-2012 13:39

@vissengek12

het was de eerste keer dat ik jonge visjes zag, en ze paaien hier als gekken, dus zal vast nog wel een keer voor komen denk ik, lijkt me wel leuk om eens een jonkie over te houden, maar zal dan wel een toevals kweeek zijn denk.

Plaats reactie