Crystal garnaal

Warm water discussie [leden]
Plaats reactie
Gast

Crystal garnaal

Bericht door Gast » 29-08-2012 21:22

Hi mensen, even een vraagje voor de kenners van garnalen, mochten we die hier hebben..

Ik heb een hele poos geleden Crystal red garnalen aan mijn zwaarddrager bak toegevoegd en nu heb ik van de week iets heel speciaals gezien. Een heel klein baby garnaaltje dat wit was met zwarte banden in plaats van rode!!! Ik weet het 100% zeker dat het een garnaal was en geen baby visje. Mijn vraag is nu: hoe is dit mogelijk?? Dragen Reds ook genen die de zwarte hebben, ze lijken immers erg veel op elkaar?? Ik heb in de tussentijd geen nieuwe planten toegevoegd aan het aquarium dus dit is mij een compleet raadsel!!

Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 29-08-2012 21:31

Ik heb geen idee, Frost! Maar het is wel mooi, zo'n apart garnaaltje ertussen, toch? :lol:

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2012 21:45

ja dat kan voorkomen. Het zijn immers allemaal kweekvarianten dus mutaties komen voor :)
Vooral bij taiwan bee heb je dat vaak.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 29-08-2012 22:46

Ik weet niet of je dit een mutatie kan noemen? Het zijn gewoon dezelfde soort, maar 2 verschillende kleurvarianten. Een of twee van de ouders zal wel een CB gen in zich hebben gehad. Hoe het precies zit weet ik zo niet, mijn biologiekennis is een beetje weggezakt haha. Ik zou wel 'oppassen' met verdere kweek, want de kans is wel groot dat deze meer CB baby's voort gaat brengen. Tenzij je dat niet uitmaakt natuurlijk. :)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 29-08-2012 23:07

helaas voor jou is dit niet heel ongewoon.
komt vaker voor.

Gast

Bericht door Gast » 30-08-2012 00:55

hmm ok :) Nouja ik vind het niet erg hoor. In tegendeel, vond het juist heel geinig, omdat het wel een hele andere ommezwaai was van rood naar zwart :) Ik ben benieuwd of ik het diertje binnenkort eens kan fotograferen. Het blijft moeilijk om precies te tellen hoeveel jongen ik heb want ze verschuilen zich graag achter het Juwel filter. Alleen de grote exemplaren komen tussen de planten en de grote vissen.

Plaats reactie