Garnalen Bakje van Bash

Warm water discussie [leden]
Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 21-01-2013 10:35

Zo, voorgisteren de cicliden weggebracht naar de Lfs. Heel grappig om te ontdekken dat er een grotere variant van onze kleintjes rondzwom! Ze werden dus inderdaad vrij groot >_> Tegelijk ook het java mos daar afgeleverd en er 7 euro voor teruggekregen :D

Tegelijk hebben ook nieuwe visjes mee naar huis genomen, namelijk Rasbora Galaxy (danio's). Ze zijn nu nog maar ongeveer 0,5cm groot, misschien iets groter. Maar ik ben benieuwd hoe het gaat uitgroeien. Ik had er 8 meegenomen, althans dacht ik, maar ik tel er nu maar telkens 7 :s Of ik heb zelf niet goed opgelet of er is er al eentje omgekiept :? Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!

Nog even wat betere foto's van de bak. Pff ik kan niet wachten tot ik mijn digitale camera weer kan gebruiken. Is toch wat makkelijker foto's schieten voor mij dan met een telefoon.

Totaaltje, het belgisch groen achteraan heb ik inmiddels gesnoeid. Hopelijk heb ik uiteindelijk een mooie volle bos.
Afbeelding

Linkerkant
Afbeelding

Midden
Afbeelding

Rechterkant. Dat stukje papier wat erop is geplakt is om aan te geven tot waar ik kan verversen, iedere week :)
Afbeelding

Edit: van de laatste foto een thumbnail gemaakt want ondanks dat het een foto is met het juiste formaat bleef hij hem groot afbeelden.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

psychoboarderke
Lid FGF
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-02-2013 12:40

Bericht door psychoboarderke » 10-02-2013 12:54

Leuke bak! Mooie indeling en plantenschikking.
Van de danio's ga je ook veel plezier hebben. Ookal kunnen ze best schuw zijn.
Als ik verhuisd ben gaat mn bakje from scratch opgebouwd worden. Dan komen er nog een paar danio's erbij.

Je indeling heeft me wat nieuwe inspiratie gegeven :)

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 10-02-2013 20:57

Dankjewel voor het compliment! ^_^ en heel leuk om te lezen dat mijn bak jou een beetje inspiratie heeft gegeven! :D

De danio's zijn echt geweldig! Alleen heb ik volgens mij maar 1 mannetje xD dus die heeft lol met 6 vrouwtjes. Ik wil nog een paar mannetjes erbij halen omdat ik had gelezen dat het niet echt scholenvissen zijn maar dat ze meer koppeltjes vormen.

Daarnaast wil ik ook nog wat meer planten omdat ze van dichte beplanting houden. Ze zijn ieder geval al goed gegroeid en volgens mij een beetje te dik...>_> ik weet niet hoe vaak ik ze moet voeren dus ze krijgen hier 2 keer per dag 1 blokje diepvries. Levend voer ben ik nog niet aan begonnen, dat wil ik wel nog een keer uitproberen.

De planten zijn weer mooi aan het groeien dus ik zal nog wat foto's maken morgen ^_^
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie