Eindelijk mijn 75L kunnen inrichten :)

Warm water discussie [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-04-2013 00:55

Mooi bakje!
Die voorste 2 bosjes lijken mij geen vivipara, daar zijn ze te grof voor. Dat linksachter bij de flipper is volgens mij vivipara.
Je zou die voorste 2 bosjes kunnen vervangen voor blyxa japonica..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 09-05-2013 17:53

Wat zijn die plantjes rechts op de bodem? Die vind ik erg leuk :D

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2013 18:03

Dat is volgens mij Hemianthus callitrichoides
Heeft (heel) veel licht, voeding en CO2 nodig.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-05-2013 20:32

wow heel mooi ingericht :) ben benieuwd naar een totaalplaatje MET garnalen :)

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 10-05-2013 10:21

Het laagste plantje vooraan is "Hemianthus callitrichoides" deze zou inderdaad erg veel licht en CO2 nodig hebben en er werd mij gezegd dat deze erg moeilijk mooi te houden is. Maar met mijn bio CO2 setje van dennerle de gewone standaard verlichting en wekelijks wat profito doet die het heel erg goed. Mijn tapijtje is intussen dicht gegroeid.

Die hogere rechts is dan weer "Micranthemum micranthemoides" maar word ook verkocht onder de naam "Hemianthus micranthemoides".
Heeft dezelfde eisen dan de bovenstaande, maar ook hier gaat deze perfect. Ik moet deze bijna wekelijks snoeien omdat hij zo snelgroeit.

Alleen de vivipara doet het hier niet zo heel erg goed. Bijna alle sprieten worden bruin en gaan dood, maar nu komen er wel weer nieuwe sprietjes tevoorschijn die weer prachtig groen zijn. Dus ik wacht nog even af wat hij nu verder gaat doen.
En door heel de bak komen nieuwe jonge plantjes. Deze haal ik er altijd weer uit en zet ze dan in een klein plastiek bakje met filtertje waar de kleine plantjes redelijk snel groeien. Zodra ze groote genoeg zijn ga ik uitproberen of ze bij de sluiers in de bak kunnen overleven.

Garnaaltjes zitten er momenteel nog niet in. (Ik kan de blue fairy's tot hier toe nergens vinden :? ) maar ik heb er voorlopig een schooltje van 10 neon tetra in gezet zodat er toch leven in de bak is. Zodra de garnaaltjes komen zullen de neons naar het aquarium van een vriendin verhuizen, want ik heb vernomen dat deze durven snoepen aan kleine garnaaltjes. Ik zal vandaag of morgen nog even een fototje plaatsen hoe het er nu uitziet. :wink:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 10-05-2013 11:39

Heb je al online geprobeerd te zoeken? Er zijn genoeg garnalen shops die de garnalen persoonlijk thuis afleveren :)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 10-05-2013 11:49

Ik heb tot hier toe maar 2 adresjes gevonden voor blue fairy's.
1 in gent en 1 in antwerpen.
Maar daar zijn momenteel geen jongen die verkocht kunnen worden. Beide gaan mij wel contacteren zodra er weer jongen zijn die kunnen verhuizen.

Ik probeer om zo dicht mogelijk bij huis een adresje te vinden, want langer dan een uur rijden voor 20garnaaltjes vind ik nogal gek :D
Maar als het moet, dan moet het :)

Alleen voor nog een prachtige grote oranda wil ik gerust een hele dag rijden :D

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 10-05-2013 13:16

Ah excuus, ik had er helemaal overheen gelezen dat je in belgië woonachtig bent. Dan wordt het wat lastiger inderdaad!

Haha begrijpelijk! :lol: de mooie vissen van dino zijn ook moeilijk om te weerstaan :lol:
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 18-05-2013 18:22

Heel mooi gedaan, knap hoor je hebt er gevoel voor zo te zien. B
Ben benieuwd hoe het er nu met leven erin uit ziet.

Plaats reactie