Hoogvinkarpers en zwaarddragers

Warm water discussie [leden]
Plaats reactie
Gast

Hoogvinkarpers en zwaarddragers

Bericht door Gast » 25-11-2011 17:13

Blijf dit toch wel prachtige vissen vinden hoor. Heb ze vroeger altijd gehad en het baltsgedrag van het mannetje is heel indrukwekkend om te zien :)

Wilde zwaarddrager:
Afbeelding

Wilde hoogvinkarper:
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2011 18:32

Ik begrijp dat je de schoonheid hier in ziet. Persoonlijk spreekt deze vissoort me niet heel erg aan. Waarom weet ik niet :).
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 25-11-2011 19:08

Heel veel mensen vinden ze te gewoon.. maar ondertussen zijn het samen met Guppen, Betta's, Maanvissen en Danio's de meest bekende soorten die na goudvissen het langste door mensen gehouden worden :)
De molly hoort er trouwens ook bij vind ik.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2011 19:31

De guppy en de molly spreken me meer aan, ook al zijn deze maar 'gewoon'.
Ik kweek hier zelf endlerguppies :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2012 16:54

Had een week of twee geleden een koppel hoogvinkarpers gekocht, de man schitterend oranje, bijna net een goudvis, en zonder enig ander patroon er op. Ze waren kerngezond. Het vrouwtje heeft na een week jongen gegeven ( maar die werden opgevreten door de Killi ) dus ik was er best wel trots op. Maar van de week hebben we ze terug moeten brengen naar de winkel omdat de man ENORM agressief deed tegenover mijn andere vissen. We hebben vroeger altijd hoogvinkarpers gehad maar dat ze zo extreem jagerig konder zijn en vooral territoriaal wisten we niet. Geen hoogvinnen meer voor ons ;) Sinds ze weg zijn heerst er weer vrede in de bak.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 14-02-2012 17:12

maar je hebt ondertussen wel kili's :)?
Hier mag je wel eens een topic over starten ;)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie