corydorassen,appelslakken en crossocheilus siamensis

Warm water discussie [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 29-12-2011 23:55

@ Kingyo: Ik weet niet precies voor elke parasieten allemaal.
Ik ben daar voor mezelf gewoon heel erg simpel in, bestaat de kans, dan niet.
Ze denk ik ook over algeneters. De kans bestaat dat ze aan je vis gaan hangen (onschuldig of niet), dus wil ik ze niet bij mijn goudvissen.

Mijn goudvissen aten trouwens voor de appelslakken.. :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

smooty
Lid FGF
Berichten: 80
Lid geworden op: 26-12-2011 11:46

Bericht door smooty » 30-12-2011 00:06

ik heb vroeger poelslakken in mijn aquarium gehad en die lieten echt heel veel uitwerpselen achter(ik heb ze in mijn vijver gedaan want het was echt geen zicht meer)als appelslakken ook zo zijn denk ik niet dat ik ze in mijn bak ga nemen.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 30-12-2011 00:10

Ben ik met je eens ZSjonnie, ik houd ook alleen goudvissen bij elkaar.
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 30-12-2011 09:03

ik heb ook een 7-tal appelslakken gehad van verschillende verdelers zal ik maar zeggen, geen enkel heeft ooit planten gegeten. Zoals hier al is aangehaald hebben ze enkel dode plantenresten gegeten. Maar als je even surft naar de appelslak dan zul je ook tegenkomen dat het inderdaad van soort tot soort af hangt.
Verder raad ik ze ook af bij sluierstaarten en goudvissen. Zelf heb ik te maken gekregen met een ziekte in mijn aquarium. Meerdere sluiers stierven achter elkaar en ook de appelslakken gaven hun ziel.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie