Superfish 60

Warm water discussie [leden]
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Superfish 60

Bericht door Fish » 18-01-2012 22:05

Hi allemaal!

Mijn lieve zusje is aangestoken door het vissenvirus.. En ik heb gezegd dat ik eens zou kijken wat ik voor haar verjaardag zou kunnen bedenken als cadeautje.. Alleen heeft ze op haar studentenkamertje maar ruimte voor maximaal een superfish 60, of een ander bakje van max 45cm lang.
Ik ben al een beetje aan het rond neuzen geweest naar kleine visjes die hier eventueel in zouden kunnen, die ook een beetje leuk zijn om naar te kijken. Ik vind het alleen heel lastig om te bepalen wat goed bij elkaar zou passen, en of die visjes uberhaupt met andere soorten gehouden kunnen worden. En hoeveel visjes er in een 45cm zouden kunnen.. En wat een beetje makkelijke visjes qua dieet zijn..
Ze zou graag een simpel bakje willen, niet te druk, maar wel een beetje variatie, lekker plantjes erin..

Ik weet dat jullie op dit forum zijn vanwege jullie goudvissen, maar wie weet heeft iemand nog meer verborgen kennis :D

Een visje wat ze helemaal geweldig vind, we hebben natuurlijk al zitten kijken naar welke kleine visjes in 45cm zouden kunnen, is de pseudepiplatys annulatus(?!?)

Goed enige sturing hierin is welkom :D en ik zoek ondertussen ook rustig verder.. :roll:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-01-2012 22:24

Als je nog een superfish 60 zoekt heb ik deze in de aanbieding.
Deze zijn 3 dagen gebruikt voor de sluiercompetitie. Hierin zit ook een betere filter in als normaal.
Deze filter is namelijk groter dus eigenlijk beter. Kosten zijn €45 slechts, normaal veel duurder.
Veel mensen gebruiken deze bakken ook voor quarantaine.

Dino

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 18-01-2012 22:28

Ze zou er anders mooi solitair een Betta Splendens erin kunnen houden?
Prachtige siervis :)
Met Lekkere beplanting erbij zou dit een heel mooi geheel worden denk ik ;)

Heb dit idee voor mezelf ook al heel lang in m'n hoofd

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-01-2012 22:55

Dan kan je maar 1 mannetje erin doen. De rest vrouwtjes ben ik bang.

Of guppies, Black mollies, neons, etc.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 18-01-2012 23:05

Ik zeg toch ook solitair? :)
En ik bedoel ook natuurlijk een mannelijke Betta Splendens :)

Voor guppen, black mollies en neons is de bak te klein ;)
Rasbora visjes (weet even de volledige naam niet) zou opzich ook wel in schooltje kunnen met wat garnaaltjes?

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 19-01-2012 09:59

Ze is pas over een tijdje jarig, tegen die tijd zal ik zeker bij jou komen polsen of je die bakken nog hebt Dino.

Vissengek, een betta is misschien wel een goed idee! En anders ide misschien een schooltje rasboras en wat garnaaltjes. Iemand op een ander forum kwam ook met japan blue guppen en vuurgarnaaltjes. Dat is mischien ook wel wat :)

Ik neem gewoon lekker de tijd om alles uit te zoeken zodat ze er straks va kan genieten. Het liefst wilde ze namelijk ook sluiers, maar dasr heeft ze de ruimte gewoon niet voor..

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 19-01-2012 10:06

Rasbora Galaxy ofwel hemelse pareldanio! Een schooltje van een stuk of 6-10 erin. Echt leuke visjes en worden niet groter dan 2,5 cm.

Afbeelding

Misschien nog wat crystal red garnalen erbij en leuk beplanten

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 19-01-2012 10:08

Dat is een heel erg leuk visje!
Er gaat echt weer een wereld voor me open nu ik me hier een beetje over aan het inlezen ben. Jeetje wa bevat deze planeet een absurde hoeveelheid aan vissen!

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 19-01-2012 13:55

Mag ik dan de lol weer komen verpesten... het spijt me.. :roll: Hoewel het visje klein is is toch de ervaring van veel mensen dat de pareldanio groter gehouden moet worden, de vis schijnt nogal actief te zijn (danio's ook altijd he.. EDIT: terecht gewezen op het feit dat het geen echte danio's zijn.. wel drukke visjes dus neem alsnog die ruimte!) Ze rekenen vaak minimaal 80cm. Het diertje schijnt ook erg gestresst te zijn in kleine aquaria.

Ik zal dan om niet achter te blijven ook een suggestie doen!... Vuurgarnalen/crystal reds/ crystal blacks of een ander soort garnaaltje! Al naar gelang het budget. Kijk voor serieuze hobbykwekers anders is op mp. In combinatie met endlerguppen? Zelf zou ik dan wel alleen mannetjes nemen. Ik had als ervaring dat zij het goed met elkaar kunnen uithouden en niet gestresst raken. Je hebt dan het voordeel dat je geen jonge guppen krijgt. En ja ik noem dat echt een voordeel.

Endlergup mannetje:
Afbeelding
Afbeelding

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 19-01-2012 14:18

Ook een leuk idee! Als er ook maar ergens het idee is dat een visje het niet goed heeft dan wil ze het niet :) anders had ze net zo goed een goudvis kunnen nemen..

Dus aan mij de zware taak om uit te zoeken wat wel kan in zo'n minibakje.. :D

Plaats reactie