Visje's tropische visjes

Warm water discussie [leden]
vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 30-03-2012 22:31

Brian schreef:1.Tetraodon pustulatus
2.Oscar Red
3.Arowana
4.Jack Dempsey (blauw)
5.Flowerhorn( op de 1 of de andere manier vind ik dit nog een leuke vis) :oops:
2,3 en 5 stonden ook in mijn lijstje :)
Die blauwe Jack Dempsey is inderdaad ook heel erg mooi :O
:D


Leuk bakje Visje! Misschien wat meer beplanting? En er zitten inderdaad iets teveel vissen in denk ik.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 31-03-2012 09:21

Over die flowerhorn, zeg dat maar niet op een chiclidenforum :P hihi... daar zijn heel veel nietfans en tegenstanders van. Het uiterlijk van de vis is iig heel erg opvallend dus ik snap wat je er in ziet! :wink:

Ik heb net een heel mooi setje oscars verkocht eigenlijk! :wink: Lekker op formaat al!
Afbeelding

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 31-03-2012 10:51

Weet ik wel Rietje het is een hybride soort.
Heb onlangs wat bijgelezen op een cichlidenforum.
Zit er eentje met 30 bakken blablabla.
Zegt ie ook nog als een vriend van mij een flowerhorn koopt dan is de vriendschap over :roll: .
Ach wat een ander over een vis denkt maakt mij niet uit zolang ik hem maar leuk vind 8)
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 31-03-2012 12:17

Tis een kruising tussen 2 soorten die elkaar NOOIT in het wild tegen zouden kunnen komen. Vandaar de tegenstand een principekwestie is het dus gewoon voor die kerel. Ieder zijn eigen ding toch;)
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 31-03-2012 13:47

Deze vind ik persoonlijk heel erg mooi:

Afbeelding

Snap wel waarom je dit een leuk visje vind :wink:

De bak is idd een beetje overbevolkt... :oops: Ik heb dan ook zeeeer vruchtbare Platy's, ze blijven baby's werpen! Ik heb er al een kogelvisje bij gedaan om de bevolking een beetje in stand te houden. Die vreet zich helemaal klem aan baby's maar toch komen er steeds meer bij :lol:

Iemand interesse in gratis platy's ?? :lol:

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 31-03-2012 19:49

Welk kogelvisje?
Wist je dat deze zich kan overeten en slakken moet hebben omdat zijn tanden blijven groeien?
Verder vind ik het eig niet zo slim om deze in je bak te hebben.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 31-03-2012 19:56

@Visje de site even bekeken.
Onze sluiers is dierenmishandeling :roll:
http://www.cichlidenkwekers.nl/dierenmishandeling/
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 31-03-2012 21:31

Ik had dat kogelvisje toen gekocht omdat ik een slakkenplaag in mijn bak had. Volgens de lfs was dit de meest natuurlijke manier om van die slakken af te komen :roll:

Nu zijn de slakken op en eet hij dus platy-babies maar ik gooi er af en toe nog wel eens een handje slakken in om hem te verwennen hoor. Kennissen van ons kweken deze kogelvisjes en zij kweken dus ook zelf slakjes. Van hen mag ik af en toe een handje hebben. Ook ander levend voer als watervlooien, artemia's en witte en rode muggenlarven weet hij te waarderen, dus zijn menu is behoorlijk gevarieerd. En daarvan overeten? Lijkt me niet, de platys vinden het ook errug lekkur! :lol: En daarbij lust hij ook nog wel een baby-garnaaltje op zijn tijd, dus ook die bevolking houdt hij in stand :lol:

Wat voor soort het is... geen idee eigenlijk. :oops: Ik zal eens kijken of ik er een afbeelding van kan vinden. Zo eentje is het:

Afbeelding

En ik snap niet zo goed wat er met die afbeelding in mijn eerdere reactie is gebeurd... Ik had een prachtige afbeelding van een Flowerhead cichlide gekopieerd en nu staat er opeens een verwijzing naar die site! Zal wel een ingebouwde trap zijn geweest. Dat je niet zomaar plaatjes mag pikken... :(

Dat onze sluiers dierenmishandeling zijn ben ik het totaal niet mee eens! :evil: Menig vis mocht willen dat hij zo'n luxe leven had als onze sluiers :wink: :D :D

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 31-03-2012 21:46

Is dit een foto van jouw kogeltje of heb je deze vanop het net?
Ik zie een tetraodon biocellatus (brakwater kogel).
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 31-03-2012 21:54

Dit is een foto van op het net. Ik krijg de mijne niet goed gefotografeerd... :roll: Net of hij niet wil, hij schiet alle kanten uit als ik met mijn camera in de buurt kom. Maar volgens mij is hij een beetje te zien op het totaalplaatje van mijn bakje. daar hangt hij volgens mij een beetje in het midden en had hij nog niet door dat ik met een camera in buurt kwam. :lol:

Ik voeg standaard zout toe aan het water, dus volgens mij zit dat ook wel goed. (weet niet precies hoe zout brak water moet zijn, maar alle visjes doen het hier goed op en ik heb geen schimmel meer in de bak gehad sindsdien :) )

Edit: jup, in het midden bovenaan!

Plaats reactie