Krabbescheer en Demekins?

Alles over medebewoners [leden]
Plaats reactie
Gast

Krabbescheer en Demekins?

Bericht door Gast » 25-08-2012 10:39

Ik heb aardig grote krabbescheer in de vijver, maar vind de bladeren nogal hard en scherp. Kan dit wel in combinatie met Demekins? Ik ben bang dat ze hun ogen eraan beschadigen. Iemand hier ervaring mee?

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 25-08-2012 11:12

Heel mooie plant! Maar inderdaad in combinatie met Demekins zou ik het persoonlijk niet zo snel doen...

Dit is hem, voor degenen die niet weten hoe hij eruit ziet:

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2012 12:44

Het is inderdaad een prachtige plant, maar de bladeren zijn zo hard. Ik heb er 2 maanden een Demekin bij gehad en de ogen zijn niet beschadigd geweest, maar dat kan puur geluk geweest zijn. Verder heb ik een Ryukin en een paar fantails die naar de vijver mogen, ik neem aan dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken i.c.m. Krabbescheer?

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 25-08-2012 14:57

Ik heb er nog niet veel ervarig mee, dus ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken.
Maar ik heb ook wat krabbescheer in de vijver met daarin ryukin, fantail, een oranda en een panda moor en ik heb nog geen problemen gehad. Er zitten trouwens meer planten in de vijver die allemaal in plantenmanden staan.

Maar wat ik al zei, echt veel ervaring heb ik er niet in, is pas het eerste jaar dat er sluiers in de vijver zwemmen.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Plaats reactie