vraagje

Alles over medebewoners [leden]
Plaats reactie
astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

vraagje

Bericht door astrid j » 03-11-2011 11:06

Ik weet dat dit een veelgestelde vraag is, maar toch...
Ik heb pas geleden van die albunia plantjes gekocht, keurig opgebonden aan mijn boomstam, maar die draakjes van mij kunnen er niet van af blijven, met het gevolg dat de wortels keurig vastzitten, en de blaadjes rond dobberen.
Ik geef ze tussendoor al komkommer, tomaat en gekookte sla, in de hoop dat ze er van af blijven, maar nee hoor, ze vreten weer alles kapot ( ik weet niet of ze die blaadjes wel lekker vinden, want die vreten ze niet op)
Zijn er planten die echt kunnen zonder dat ze die lekker vinden?
:( weer 10 euro naar de kl...ten )

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 03-11-2011 14:17

Ik ben bang dat ze alles wel proberen..

Dat maakt ze zo leuk :lol: wellicht als ze continue verzadigd zijn, ze de plantjes wat met rust laten.. maar helemaal met rust.. nee dat gaat niet lukken denk ik.

Wellicht planten met grote bladeren en wortels die volledig bedekt zijn, zoals Echinodora.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 15:42

Ik kan me niet voorstellen dat de vissen deze slopen..
Heb je het ze zien doen?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 15:48

Ik zou stoppen met het voeren van groente en meer overstappen op de goudviskorrels. En minimaal 2x per dag voeren. Vaak stoppen ze dan met het opeten van de planten.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 03-11-2011 19:12

Ik voer 2x daags hiraki of tetra gold waar ze ongeveer 5 minuten mee bezig zijn, daarnaast als extra krijgen ze 2x daags of komkommer of tomaat, sla af en toe doperwten, dus eigenlijk voer ik ze 4 x daags, 2x korrels en 2x groente.
Vreten ze die javavarens ook stuk dan???

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 19:45

Zover ik weet houden ze absoluut niet van java-varens en is dit een van de weinige planten die in alle omstandigheden met rust gelaten wordt.
Zelfs als je ze 2 weken niet zou voeren.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 03-11-2011 19:58

Ok ze krijgen al van die gemengde bosjes, waar ze dol op zijn, en die vervang ik ook regelmatig, maar het oog wil ook wat, dus probeer ik nu alles uit voordat ik mijn nieuwe bak inricht, ik vind het ook leuk als je wat groen heb waar ze niet aan rukken en plukken, gewoon voor mijn plezier als je begrijp wat ik bedoel.
In ieder geval bedankt!

Plaats reactie