Rode Lotus

Alles over medebewoners [leden]
Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 09-12-2012 19:47

Hoi!
Aan mijn lotussen zat ook een knolletje.
DIe moest idd half boven de grond staan, dus maar half in het zand (niet helemaal).
Dat was ik alweer vergeten.

Toen de lotus goed geworteld was, zijn de knolletjes van de plant losgelaten.
Nu groeit hij gewoon door met zn wortels denk ik, en doet het goed op t moment.

Succes!
Groetjes

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 09-12-2012 22:11

Ik heb er zelf ook 2, maar heb het bolletje ook maar een klein beetje in het grind. De eerste plant wordt echt een lotus, bladeren tot aan het wateroppervlak. Op n gegeven moment liet ie los van het bolletje en kwamen daar weer nieuwe uit, wat nu nr 2 is en lekker klein blijft. De eerste blijft ook gewoon doorgroeien trouwens :)

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 18-01-2013 20:13

Okey ik heb ook een rode lotus, met knolletje. Ik heb m in zo'n glazen bakje met zand want ik heb geen bodem, en ik heb keurig het bolletje er half uit laten steken en eromheen van die witte steentjes om te verzwaren en wat vast te zetten. Het plantje staat bij de babyvisjes in de bak om slopen te voorkomen.

Ik zie wel nieuwe blaadjes komen bij het begin van het plantje zeg maar, dus dat is op zich goed, maar het groeit niet echt groter/langer, niet richting wateroppervlak.
Nou ben ik met voeding nog wat spaarzaam geweest, alleen easycarbo, dus ik zal er nog even profito bijhalen. (dat moet toch?)

Hoe zit het met zo'n kleibolletje? Hoe werkt dat? Want ik durf eigenlijk niet nu dat plantje uit het potje te halen, ik ben blij dat het er nu goed in zit en dat het blijft zitten. Kan ik het effect van een kleibolletje ook op een andere manier bereiken?

En verder nog tips?

Gast

Bericht door Gast » 18-01-2013 21:56

Je kan het kleibolletje voorzichtig met je vinger tussen de wortels duwen.

Plaats reactie