Opstartalg?

Alles over medebewoners [leden]
Plaats reactie
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Opstartalg?

Bericht door Fish » 07-12-2011 13:53

Ik ben vrijdag richting mijn ouders gegaan en toen ik zondag thuis kwam waren al mijn plantjes bedekt met een laagje bruine alg.
Ik heb in de voorgaande weken ook wel her en der wat bruine plekjes gespot en nam de hele tijd aan dat dit de 'opstart alg' is waar iedereen het over heeft.
Maar nu lijken mijn plantjes er onder te lijden. De blaadjes beginnen helemaal op te krullen en ze lijken ook niet meer te groeien terwijl ze de afgelopen weken de lucht in schoten.

Mijn bak draait nu zo'n 6 weken, ik ververs twee keer per week op dinsdag tenminste 70% en op zaterdag tenminste 50%. En voeg eens in de week easylife profito toe.

Is er iets wat ik kan doen om mijn plantjes te redden er vanuit gaande dat deze bruine alg dus weer weg trekt?

Ik heb zelf dus echt geen verstand van alles wat met algen te maken heeft, dus als er meer informatie nodig is dan zal ik deze info zsm achter halen ;)

Thanks!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 07-12-2011 15:18

Krullende bladeren en ik vermoed baardalg ipv bruinalg, duidt op carbonaat tekort.
Je verlichting op 8 uur per dag en dagelijks Easycarbo toevoegen moet aanzienlijk schelen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 07-12-2011 15:26

Thanks dan ga ik dat proberen!

Is baardalg schadelijk voor vissen? Of zullen alleen mijn planten sneuvelen? Ik heb namelijk
Voor mijn budget een kapitaal uitgegeven aan nieuw voer om mijn ene vis te helpen en als enkel mijn planten zullen sneuvelen moet ik even een kosten baten analyse maken..

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 07-12-2011 15:29

Vrijwel geen enkele alg is schadelijk voor vissen.
Zo snel uit me hoofd is alleen blauwalg schadelijk omdat deze zuurstof opneemt ipv CO2.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 07-12-2011 15:33

Fijn ze snoepen er namelijk heerlijk van.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 09-03-2012 21:00

Min aquarium is nu een week onderweg met opstarten. Nu verschijnt er her en der een wit/doorzichtig -achtig goedje tussen de stenen. Kleine stekjes met sliertjes van een centimeter, dat hoort bij het opstarten en gaat vanzelf weg ?

Plaats reactie