Extreem veel last van baardalg

Alles over medebewoners [leden]
Gast

Bericht door Gast » 26-02-2012 20:27

dankjewel voor je reactie fish!
Maar als ik er twee tl's uithaal heb ik een halve open bak :roll:
Ik zal ze dan maar gewoon uit laten.
nou moet ik wel zeggen dat het voornamelijk op de planten en de achterruit zit, dus als ik morgen foto's laat zien hier zal het niet echt veel lijken, maar het is wel een hele hoop :roll:

Mijn ouders vinden de alg ook lelijk. Ik heb net even lopen zeuren en heeeeel misschien mag het verversen 1 keer in de drie weken. Toch wel iets beter toch..

Gast

Bericht door Gast » 27-02-2012 16:05

Ik heb vandaag water mogen verversen! :D
Ze vonden de alg erg lelijk, dus het mocht(nu maar hopen dat het vaker mag)
Als ik netjes ben zonder te morsen(was vandaag al gelukt :P ) mag ik misschien 1 keer in de 2 weken verversen :D

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 27-02-2012 16:12

Kom je ouders tegemoet door wat klusjes in huis te doen. Stofzuigen, afwassen etc. ;)

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 01-03-2012 17:26

Algen komen volgens de EI methode van Tom Barr door tekorten in je water. Hierdoor kunnen de planten niet goed groeien en ontstaan er dus algen omdat die wel dezelfde voedingsstoffen nodig hebben als planten maar in veel mindere mate. Misschien is gaan zoeken naar de EI methode, ik ga daar binnenkort ook mee beginnen.

Gast

Bericht door Gast » 01-03-2012 17:29

ik ben geen voorstander van de ei methode, dus ga ik er ook niet aan beginnen.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-03-2012 17:31

ik heb eigenlijk nooit echt iets van die ei methode begrepen :oops:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 01-03-2012 17:34

veel stoffen toevoegen aan je water elke week, zodat de planter beter groeien(grove samenvatting :lol: )

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 01-03-2012 17:48

Heb je het wel eens geprobeerd Olympus? Ik wil het sowieso wel gaan proberen want de resultaten die der mee behaald worden zijn wel echt prachtig

Gast

Bericht door Gast » 01-03-2012 17:52

Ik denk niet dat de ei methode en goudvissen goed met elkaar samengaan.
Maar het zou natuurlijk mooi zijn als het wel kan.
ik ben gewoon geen voorstander van middeltjes, meststoffen en dat soort gebeuren..

Gast

Bericht door Gast » 18-03-2012 19:29

de alg wordt al iets minder doordat ik het aantal lichturen heb aangepast :)
Dit lijkt me toch wel een goed product: http://www.aquariumbemesting.nl/bemesti ... eding.html
heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil dit gaan gebruiken om de planten beter te laten groeien zodat ze een grotere concurrent zijn tegen de baardalgen. Is dit een goed idee(ook om de algen te verminderen?)? Mijn planten, doen het namelijk erg slecht. weinig groei, gekrulde en lichte bladeren en veel baardalg op de randen van planten, op het hout en op de ruiten :roll:

Plaats reactie