Kifero

Alles over medebewoners [leden]
Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

Bericht door Iglo » 05-04-2012 22:07

@Brian: Ik ververs altijd elke 7de dag. Dus 1x in de week 60%. Ammoniakverbranding dacht ik inderdaad ook aan. Al moet ik bekennen dat me niet erg duidelijk is wat dit precies inhoud. Wat gebeurd er nou eigenlijk precies tijdens ammoniakverbranding en wat is hier de oorzaak van. Ik heb hier immers nooit last van gehad, dus heeft dit nu een verband met de afgestorven algen?

@Visje: Ja dat van die rotting dacht ik ook. Dit weekend ga ik het er maar eens rap uit halen. Zo goed mogelijk tenminste.

@Astrid: Gelukkig heb jij geen problemen met je bak. Ik denk dat ik gewoon een grote inschattingsfout gemaakt heb. Kifero is denk ik inderdaad niet schadelijk. Maar de balans van mijn aquarium is nu denk ik ontregeld en dat moet denk ik weer herstellen.

Verder:
De zwarte plekjes zijn helaas nog niet weg. Maar de vissen zien er allemaal goed uit. Ik hou het allemaal nauwlettend in de gaten. Tevens is mijn UV-Filter vandaag binnengekomen, heb ik aangesloten en draait inmiddels ook mee op de bak. Hier zal ik later maar een nieuw topic voor aanmaken, gezien ik hier ook nog veel meer over wil weten. :roll:

Al met al ben ik zeker dik tevreden over Kifero. Nu alleen nog mijn methode aanpassen. ^_^ Mocht ik over een week na 10uur licht per dag nog steeds geen algen hebben dan ga ik verder naar 11uur licht. Gelukkig komt pasen eraan, dan heb ik dit weekend een extra dag voor onderhoud aan mijn bak.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 08-08-2012 13:23

ik zit ook te denken aan kifero voor mijn bak maar waar kan je dit allemaal halen?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 08-08-2012 15:05

floris234 schreef:ik zit ook te denken aan kifero voor mijn bak maar waar kan je dit allemaal halen?
Bij Fancy Goldfish Store in Voorschoten. :D

Plaats reactie