Drijfplanten in leven houden

Alles over medebewoners [leden]
Plaats reactie
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Drijfplanten in leven houden

Bericht door Fish » 07-04-2012 09:22

Hi allemaal,

Hoe houden jullie je drijfplanten in een sluierbak in leven?

Ik had namelijk eerst limobium en na een halve dag waren daar de wortels volledig van gesneuveld.

Nu ziheb ik gisteravond 5 flinke mosselplantjes in de bak gedaan en mijn geliefde sluiers knabbelen wederom heerlijk aan de wortels. En drie van de vijf in zo'n hoog tempo dat ik niet denk dat deze planten het wel lang vol zullen houden..
Terwijl ik hier toch ook echt bakken vol met drijfplanten voorbij zie komen?

Wie o wie heeft voor mij de oplossing :D Mijn andere planten (Cabomba, waterpest, vallisneria, belgischgroen, lotus) laten ze wel gewoon met rust..

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2012 11:30

Hier hetzelfde probleem. Maar ook in de tropische bak. Daar zijn de zwaarddragers de boosdoenders. Ze zeggen dat ze de planten met rust laten door ze meer algtabletten te geven, maar ik het weet het zo net nog niet hoor..

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 07-04-2012 12:00

Ik heb het ook hoor, mijn planten sneuvelen ook doordat de sluiers het heerlijk vinden om er aan te rukken en plukken, en niet eens om op te eten.
Ik merk wel nu ik meer verse gekookte spinazie of sla, of ragfijn gesneden komkommer, appel , doperwtjes , druif en andere dingetjes voer, dat ze minder kapot maken.
Ik geef ze 2x daags wat groente of fruit, en tot nu lijkt het te helpen, maar leuk blijven ze het ravotten in het groen vinden

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 09-04-2012 15:31

Na de eerste nieuwsgierigheid en een portie doperwtjes van mijn kant lijken de wortels nu dan toch met rust gelaten! Zou het dan toch zo zijn dat deze het gaat overleven? :D Ik hoop het zo, 't ziet er echt een stuk mooier uit zo weer.

De rest van mijn plantjes laten ze gelukkig nog steeds met rust, af en toe snoepen ze een beetje alg eraf, en wat nieuwsgierig gewroet, maar het blijft allemaal gelukkig staan.

Plaats reactie