Vegetarische goudvis voer

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 05-11-2012 21:49

Niet voor het gemak Chan.
Zoals ik al zei kan je perfect zelf iets maken.
Dit kan zelf volledig vloeibaar zijn.
Hiervoor kan je beter Dino contacteren, die weet wel wat algemene recepten.
Kan je zelf soepjes maken bestaande uit kruiden, fruit en groenten.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-11-2012 21:50

Chan Nguyet schreef:
Brian schreef:Geloof me de hoge kwaliteits voeding die op de markt te verkrijgen is meer dan goed genoeg.
Je kan altijd zelf iets maken voor de vissen maar dit dient meer als bijvoeding.
Je bedoelt voor het gemak :D ik denk is tijd om fabrikant vragen om ook wat meer groenten voer gaan produceren.
Er moet wel een aanleiding zijn om alleen groente te geven. Een fabrikant is niet gek. Groente is namelijk veel goedkoper als vismeel. Waarom zouden ze niet bezuinigen als het kan. Wat Brian zegt is denk ik ook waar. Groente als bijvoeding is geen punt. Maar als basisvoer zie ik niet echt zitten.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 21:56

FancyGoldfish schreef:
Chan Nguyet schreef:
Brian schreef:Geloof me de hoge kwaliteits voeding die op de markt te verkrijgen is meer dan goed genoeg.
Je kan altijd zelf iets maken voor de vissen maar dit dient meer als bijvoeding.
Je bedoelt voor het gemak :D ik denk is tijd om fabrikant vragen om ook wat meer groenten voer gaan produceren.
Er moet wel een aanleiding zijn om alleen groente te geven. Een fabrikant is niet gek. Groente is namelijk veel goedkoper als vismeel. Waarom zouden ze niet bezuinigen als het kan. Wat Brian zegt is denk ik ook waar. Groente als bijvoeding is geen punt. Maar als basisvoer zie ik niet echt zitten.
\\

Wat denk je van Japanese voer, hoewel staat er niet op het pakket, maar het ruikt duidelijk naar zeewier Dino, wat vond ik Japanese voer heeft meer smaken. Die bevat vast wel allerlei kruiden erin, mee eens !! mijn hond eet zo hele zaak van koivoer op :D :D

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 05-11-2012 21:59

Kan je duidelijker zijn met het Japans voer?
Misschien heeft er iemand ervaring mee.
Hikari is ook Japans.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 22:01

Brian schreef:Kan je duidelijker zijn met het Japans voer?
Misschien heeft er iemand ervaring mee.
Hikari is ook Japans.
Ja die en ander merk

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-11-2012 22:08

Hikari is niet vegetarisch. Er zit namelijk vet in.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 22:15

FancyGoldfish schreef:Hikari is niet vegetarisch. Er zit namelijk vet in.
dat klopt, dat is reden even deze forum vragen en verder zoektoch google naar andere merk Dino

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 05-11-2012 22:21

Ik weet echt niet of dit nu serieus is of niet? :') Je kan toch niet zomaar een omnivoor maar de helft van zn eten geven? En ze vergelijken met koeien en kippen?! Volgens mij neem je iedereen in de maling :?

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 22:38

Irene schreef:Ik weet echt niet of dit nu serieus is of niet? :') Je kan toch niet zomaar een omnivoor maar de helft van zn eten geven? En ze vergelijken met koeien en kippen?! Volgens mij neem je iedereen in de maling :?
\


ik ben altijd serieus Irene ... vandaar met deze topic .

Maling waarvoor ???

Hoop ik ooit iemand tegen komt die meer ervan wist hoe is de voer van vroeger !! afwachtend dus.
Dino kan je mischien ook aan je master navragen.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 05-11-2012 23:29

De vissen die tegenwoordig gekweekt worden zijn niet zonder reden beter als die welke vroeger gekweekt werden ;)
Alle topkwekers op dit moment gebruiken levend voer (o.a. rode muggenlarven) of droogvoer die deze voedingswaarden nagenoeg weet te evenaren.
Ik heb nog nooit gehoord dat een van de betere kwekers zijn vissen vegetarisch op laat groeien.

Het lijkt mij verstandig als je eerst eens goed onderzoek gaat doen naar de behoefte van goudvissen qua dieet.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie