Nog suggesties voor goed voer?

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Plaats reactie
Lantia
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-01-2014 08:00

Nog suggesties voor goed voer?

Bericht door Lantia » 13-01-2014 14:08

Momenteel heb ik Saki Hikari Fancy Goldfish ( de groene) voor mijn Ranchu's.
Daarnaast wissel ik dat af met JBL Goldpearls.

Beide zinkend.

Nu zoek ik nog één of twee merken voer erbij, die ook zinken.

Welke kunnen jullie me aanraden?

Moeten dus zinken, geschikt zijn voor Ranchu's en makkelijk verkrijgbaar zijn.
Mag in zowel winkel als webshop.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 13-01-2014 20:58

Ik voer repashy, is gelvoer.. vind het heel fijn!
het is maar op 1 online shop verkrijgbaar in nederland.
duurt wat langer voor je het binnen hebt, omdat ze het moeten importeren uit de US.
daar staat het als nummer 1 hoofdvoer, zo goed vinden ze het.

verder misschien frozen food?
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Lantia
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-01-2014 08:00

Bericht door Lantia » 14-01-2014 06:59

Hihihi, ik heb momenteel geen vriezer, die is stuk gegaan laatst :)

Ik ga eens zoeken naar dat merk wat je noemde.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 14-01-2014 07:13

Dino(FancyGoldfish) importeerd speciaal Ranchu voer zoals A-plus, Hikari en Gex. Hij had nu ook nieuw speciaal Ranchu voer in zowel zinkende en drijvende soorten. Zelfs nog kleine probeerverpakkingen om het uit te proberen, dus als je Dino even een PB stuurt kan hij je vast adviseren hierover.

A-plus gebruik ik het meest op het moment, dit is een zwevend voer en ik laat het meestal even weken met een paar druppels water of soms knoflookwater. Volgens mij is dat zwevende het beste omdat ze dan 'op jacht' moeten naar de korrels in de stroming, er komt geen voer in de filters en ook niet tussen eventuele ornamenten of bodembedekking. Dat verhaal van dat je geen drijvend voer mag geven vind ik wel een beetje overdreven, makkelijk gestresste vissen zou ik zeker geen drijvend voer geven, maar zinkend voer heeft ook weer nadelen.

Lantia
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-01-2014 08:00

Bericht door Lantia » 14-01-2014 07:19

Hinvin schreef:Dino(FancyGoldfish) importeerd speciaal Ranchu voer zoals A-plus, Hikari en Gex. Hij had nu ook nieuw speciaal Ranchu voer in zowel zinkende en drijvende soorten. Zelfs nog kleine probeerverpakkingen om het uit te proberen, dus als je Dino even een PB stuurt kan hij je vast adviseren hierover.

A-plus gebruik ik het meest op het moment, dit is een zwevend voer en ik laat het meestal even weken met een paar druppels water of soms knoflookwater. Volgens mij is dat zwevende het beste omdat ze dan 'op jacht' moeten naar de korrels in de stroming, er komt geen voer in de filters en ook niet tussen eventuele ornamenten of bodembedekking. Dat verhaal van dat je geen drijvend voer mag geven vind ik wel een beetje overdreven, makkelijk gestresste vissen zou ik zeker geen drijvend voer geven, maar zinkend voer heeft ook weer nadelen.
Ik ben al aan het pb-en met Dino :)

Zal vragen of hij proefmonsters op wil sturen :)
Bedankt voor de tip :)

Plaats reactie