floating pallet

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Plaats reactie
christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

floating pallet

Bericht door christa41 » 01-12-2011 09:37

omdat ik vandaag bij de gezonde vissen een inimini redcap heb bij gekocht, had ik vol trots een zakje hikari goldfish staple mee genomen. om te proberen. prachtige sluierstaarten staan er op afgebeeld. alleen..........het is drijvend voer :? kan ik dit nou wel aan mijn sluiers geven?? ze krijgen normaal een zinkende korrel en snoepen mee van het koivoer. wat moet ik hiermee?
live isn't all gold. at least my fish are

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 01-12-2011 10:23

Ik heb geen ervaring met deze voeding.
Maar de A plus die ik heb van bij Dino is ook drijvend voer. Veel mensen hier op het forum geven dit voer.
Ik zie eigenlijk het probleem niet, dit is hier op het forum al eens uitgelegd geweest dacht ik.
Als ze al lucht binnen krijgen kan je dit er via de kieuwen zien uitkomen of het komt er mee uit met de stoelgang.

Gast

Bericht door Gast » 01-12-2011 12:01

Dit voer geeft zover ik weet geen problemen. Geef het hier ook in kleine hoeveelheden.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

duidelijk

Bericht door christa41 » 01-12-2011 13:26

ok, duidelijk. ik dacht namelijk dat op zijn kop zwemmende/drijvende sluierstaarten last hebben van gas in de darmen en dat ze daarom zinkend voer moeten hebben. dus een drijvende of op de kop zwemmende vis wijst altijd op de zwemblaas?
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-12-2011 14:20

Of verstopping in het spijsverteringskanaal.
Maar dat drijvend voer zwemblaasproblemen veroorzaakt is een fabeltje.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.