Help, ze willen geen drijvende korrels eten

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Help, ze willen geen drijvende korrels eten

Bericht door Stef » 12-09-2016 19:34

Laatst bij Dino heb ik een zak Kingyo korrels meegenomen, tot nu toe hadden ze alleen zinkende korrels gehad zoals de JBL Goldpearls en lfs husimerk. Beide eten ze erg goed van maar aangezien zinkende korrels nergens voor nodig blijkt te zijn dus ook maar aan de drijvende gegaan. Nu snap ik best dat ze er even aan moeten wennen dus af en toe geprobeerd door er een paar in te gooien maar op een enkel korreltje na wat na verloop van tijd zinkt aten ze er niet van. Nu ben ik niet al te moeilijk, als ze echt honger hebben eten ze vanzelf was mijn gedachte dus 2 dagen niets gegeven en daarna een paar korrels Kingyo gegeven maar die lagen de volgende dag keurig op de bodem. Meteen maar weggehaald en de dag erop weer geprobeerd helaas ook weer zonder succes, inmiddels hebben ze ruim een week dus niet gegeten. Iedere dag een korrel of 10 erin en de dag erop kan ik ze er dus weer uit vissen, mijn zuurstofplanten die heel erg gegroeid waren zijn gehalveerd en kaalgevreten. Vandaag heb ik ze een heel klein beetje zinkende korrels gegeven en het leek wel oorlog in de bak zoals ze erop doken. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben en hoe hebben jullie dit opgelost. Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Stef.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 12-09-2016 19:44

Drijvend voer wil bij mij ook niet echt. Komt een beetje door de bouw van mn vissen - de mond zit relatief laag aan de kop - ze proberen het wel een beetje, maar na poging x laten ze het gefrustreerd voor wat het is.

Probeer eens een mix, paar zinkende korrels en paar voorgeweekte drijvende, die dus ook voor nu gaan zinken, kun je een beetje zien of ze het uberhaupt lusten...

djane
Lid FGF
Berichten: 66
Lid geworden op: 13-08-2016 18:44

Bericht door djane » 13-09-2016 07:59

Ik voer ook ook Kingyo en ze vinden het heerlijk.
Ze waren bij mij ook zinkende korrels gewend maar gaf ze ook wel eens drijvend lekkers dus ze pakte de Kingyo korrels ook meteen, ik combineer wel met zinkend en drijvend. Je kan de korrels ook voorweken ja dat ze meteen zinken als je ze voert!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-09-2016 13:52

Hoi Stef, ik gaf voorheen ook altijd Hikari. Het heeft idd even geduurd tot ze het durfde te pakken maar volgens mij geen 10 dagen zoals bij jou! Je zou de korrels even kunnen laten weken in knoflook. (Seachem) of wat ik ook wel eens doe is een spray van Dino (KINGYO herbs and Vita spray) spuit je over de korrels die je gebruiken wilt even laten indrogen en die van mij vinden het heerlijk. Het zijn extra vitaminen ook goed voor na een medicijnen kuur.
Gr Louise

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 13-09-2016 14:52

Ik zal morgen wat korrels weken en eens kijken of het dan wel wil, vermoed van niet omdat ze het ook links laten liggen als ze uit zichzelf gezonken zijn.
Ben benieuwd, word vervolgd.....
Groet Stef.

djane
Lid FGF
Berichten: 66
Lid geworden op: 13-08-2016 18:44

Bericht door djane » 13-09-2016 15:18

Ik moet wel zeggen dat mijn vissen met dit weer minder eetlust hebben...
Maar NOOIT dat er wat overblijft op de bodem haha

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-09-2016 18:28

Hoi Stef bij mij blijven er ook wel eens korrels drijven die niet worden opgegeten. Die eten ze ook niet meer want die vinden ze het niet lekker meer. Soms zijn er nog wat verdwaalde korrels achter een uitstroom pijp en die spugen ze net zo hard weer uit als het te lang. Gelegen heeft.

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 14-09-2016 13:07

Vanochtend 10 korrels in de week gezet, na een uurtje was alles gezonken en in de bak gegooid, net 6 korrels eruit kunnen vissen. Lijkt wel of ze het gewoon niet lekker vinden, best raar aangezien het toch zeer goed voer moet zijn verwachte ik ook dat het lekkerder zou zijn. LFS huismerk zinkend in de bak gegooid en het water zit op de muur haha. Binnen 10 seconden alles weg. Ze barsten van de honger natuurlijk, hebben erg weinig gehad tijdens het drijvend korrel project. Ik denk dat ik gewoon terug ga naar zinkende korrels, dat zijn ze gewend en ze doen het er goed op. Zal straks de zak Kingyo wel in de verkoop afdeling zetten.
Groet Stef.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 14-09-2016 16:43

Hoi Stef,

Ik zou het zakje gewoon goed afsluiten en bewaren. Dit gaan ze in omgekeerde vorm ook nog wel eens doen. 'Vanaf nu eten we voor altijd alleen nog maar drijvend' (en dat duurt dan een paar weken oid)...

In ieder geval hadden mijn vorige vissen nog wel eens last van dergelijk diva-gedrag.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 14-09-2016 22:49

Vissen hebben altijd honger. Dat komt omdat ze geen maag hebben.
Gewoon geen ander voer geven. 20 dagen lang

Plaats reactie