Welk voer

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Plaats reactie
Goldy
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-02-2019 16:40

Welk voer

Bericht door Goldy » 19-02-2019 22:51

Welk voer is geschikt voor sluiers. Ik had gehoord dat sluiers geen drijvend voer mogen. Nu las ik ergens anders weer dat het geen kwaad kan. Wat is waar en wat moeten ze nog meer allemaal hebben.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 20-02-2019 09:56

Je heb heel veel aan voer. Zou wel goudvissenvoer geven ipv tropisch etc. Ikzelf voer zinkend en drijvend. Mijne krijgen zeker gepelde doperwten voor de darmen. Is hun favorieten voer.

Verder heb je diepvries insecten, muggen, watervlooien etc.
Gedroogde insecten, tubifex, muggelarven etc.
Bij zooplus heb je rode muggenlarven in een soort van suikerstick verpakking. Vinden ze ook erg lekker.
Groenten even de kook erover, broccoli, bloemkool, spruiten, tuinbonen (veeltje eraf), zonder zout koken.

Ik gebruik diepvries groente, in bakje water en in magnetron even totdat het kookt. afkoelen en klaar.

Levend voer geef ik niet omdat er vaak ellende in z on zakje bij zit.

Je heb nog jonge sluierstaartjes dus moet je meerdere malen per dag voeren. Kleine porties per keer. Niet de regel wat ze binnen 5 minuten op kunnen want als je dat 4 keer per dag doe dan is je potje leeg op in 1 dag :wink:

Goldy
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-02-2019 16:40

Bericht door Goldy » 20-02-2019 13:02

Doperwten heb ik net gekocht. Is wel diepvries. Moet ik die dan ook even koken? Dus die ga ik binnenkort geven. Zal zeker nog wat andere soorten er bij kopen. Ik heb alleen ook oudere vissen erbij zitten. Die eten dan ook meerdere keren per dag. Is dat erg?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 20-02-2019 15:11

Ik heb ook diepvries doperwten. Ik gebruik Bonduel velderwten. Die zijn wat groter en niet z on gepruts...........

Doe een handje erwten in een stenen bakje. beetje water erop zodat het net onder water staat. In magnetron zetten en kook erover heen. Je hoor sissen en ploffen in magnetron. Teken dat het kookt. In dat hete water laten staan en afkoelen. Pellen zodat velletje eraf is. Ik duw een nagel erin en knijp de erwt eruit. Als het nog te groot is voor je sluiers kan je even in stukjes hakken maar een groter stuk pakken ze ook wel en schudden hem klein.

Volwassen goudvissen kunnen gewoon mee eten. Dat is ondoenelijk om apart te voeren. Mijn volwassene krijgen ook 3 keer per dag wat te eten. Gewoon kleine portie geven wel kijken of iedereen wat krijgt. Ik verspreid het voer zodat er op verschillende plekken wat ligt zodat niet de mega vreters alles in 1 keer naar binnen slokken en de rest niets meer heeft. Of zinkend en drijvend tegelijk. Dan heb je wat slobbers die boven en onder eten als je mazzel heb.

Hoelang heb je al de gewone goudvissen? Zitten ze allemaal samen in 1 aquarium?

Goldy
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-02-2019 16:40

Bericht door Goldy » 20-02-2019 16:32

De gewone heb ik al een hele tijd. Die zijn al een paar jaar oud. Dus ik probeer inderdaad ook wat te mixen. Zodat er ook wat zinkt. Dan krijgen ze allemaal iets

Plaats reactie