Wat geef jij je vissen zoal te eten?

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 11-12-2012 18:51

En waar kan ik dat halen? o:
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 11-12-2012 18:55

Weinig?
A+, Gex en Inch gold zitten rond 32-35%.
Het gaat om de samenstelling van het voer.
Die Darwin zullen niet kwaliteits ingrediënten gebruiken zoals ander hoogwaardig kwaliteitsvoer.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 11-12-2012 19:17

Ik zal van het weekend maar is gaan kijken voor ander voer dan, het is toch bijna op... Ik heb ook nog tetra gold japan staan, maar dat moeten ze niet
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 11-12-2012 20:06

Japan Gold tetra is ook geen goed voer voor de sluier.

Als je intresse hebt mag je mij pmen.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 09-12-2013 20:12

Ik geef nu Hikari paars, A+ goldfish en sera goldy color spirulina. Deze meng ik ongeveer gelijk qua verhouding. Dus wel drijvend en zinkend tegelijk, de grotere vissen vechten om de Hikari en de rest kan rustig eten :wink:

Het spirulina voer heeft een hoog celstofgehalte en veel plantaardige aanvulling, vind ik een beetje missen in de andere twee, maar vind de A+ ook erg prettig voer. De Hikari lijkt me een beetje de fastfood variant van deze dus misschien maar beter niet teveel van geven.

De vissen nemen al behoorlijk in omvang toe, dus ben sinds vandaag groente gaan voeren. Maar met fijn geraspte komkommer begonnen en dat ging prima, om de dag wil ik de middag hier mee voeren. Heb ook wat recepten gevonden om groente gelei blokjes te maken dus dat ga ik ook proberen. Hier kun je dan ook evt vitamine c enz aan toevoegen, lijkt me ideaal.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 12-12-2013 12:37

Gisteren weer een middagmaaltje groente gegeven. Nu biologische groentemix uit de vriezer met doperwtjes, worteltjes, mais en spercieboontjes. Eerst fijn gehakt en hier nog iets peterselie(gevriesdroogd) bij gedaan. Had ook eigenlijk graag nog wat knoflook erbij gehad, maar die was net op. Het ging allemaal schoon op! Sterker nog, ze leken er alleen maar meer honger van te krijgen.

Heb toch het idee dat het heel zinnig is, een aantal verslonden zelfs de uitwerpselen ervan.

Volgende week diepvries voer gaan introduceren, ik heb gelezen dat rode muggenlarven problemen kunnen geven. Iemand nog suggesties voor een bak met ook kleinere vissen? Oja en hoe zit het met risico's op ziektekiemen?

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 12-12-2013 13:35

Ik geef mijn sluiers momenteel veel diepvries en 3x in de week korrels van Takazumi High Growth en Easy. ( ze zwemmen binnen bij een temp tussen de 18 en de 23 graden )
De koi in de vijver zitten momenteel alleen nog maar op gedroogde kreeftjes en op mooie dagen een handjevol Hikari Wheatgerm, maar omdat het nu snel kouder aan het worden is stoppen we waarschijnlijk vanaf eind deze week geheel met voeren tot begin maart als de dagen weer langer worden.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 12-12-2013 13:41

Wat is juist de reden dat je jou vissen veel diepvries geeft?
Ik geef eigenlijk meer gedroogd voer en 2 a 3x in de week een diepvriesblokje.
Groentjes durf ik ook af en toe voeren.
En ja die hamster van mij vreet alle culls op die nu in de grote bak komen :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 12-12-2013 14:44

Bedankt voor jullie reacties!

@Goldenfish: Hebben jullie wel eens het idee dat er ziekten/parasieten meekomen in de diepvriesblokjes? Heb wel eens parasieten gehad bij de vissen vroeger die onmogelijk zomaar in die bak konden komen, vandaar de vraag. Ook zie je voor koi wel betaalbare(nouja, eigenlijk spotgoedkoop als je het vergelijkt met prijzen van gedroogde muggenlarven ed.) gedroogde zijderupsen en dergelijken, is daar ook iets van te gebruiken voor de sluiers denk je?

@Sanne: Waarom durf je groentjes of diepvries niet vaker te geven? Ik was eigenlijk van plan 2 keer in de week de middag voeding groentjes te doen voor het verschonen en dan de andere dagen de middag diepvries te geven. Ik wil zelf liever niet alles tegelijk doen bij de vissen, maar groenvoer lijkt erg goed te gaan.

Hamster vind ook dat je meer moet cullen *proest*!! :twisted:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 12-12-2013 14:49

ik heb niets tegen groentjes, maar het vervuilt meer en sneller vind ik :-)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie