Wat geef jij je vissen zoal te eten?

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Plaats reactie
madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 25-11-2011 12:12

er zijn vrij veel soorten sluiervoeding (zoals bijvoorbeeld hikari) die drijven.
Het lijkt mij sterk dat een van de meest toonaangevende merken in sluiervoeding drijvend voer zou maken als dit schadelijk was voor sluiers.
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2011 12:17

martijn260176 schreef:Ik las net op één of andere site dat drijvend voer voor sluierstaarten uit den boze is, klopt dit of mag je ook drijvend voer geven. Het had te maken met teveel lucht happen.
Maar nu las ik net in dit topic dat er iemand koivoer van hikari gebruikt en nu ken ik niet alle soorten voer van hikari, maar een vriend van mij heeft een koivijver en die geeft alleen maar korrels van hikari en die drijven allemaal (voor zover ik weet dan), hij geeft ze ook wel groente en dergelijke.
In het volgende topic staat alvast een verduidelijking. De voor en nadelen staan hier zo wat in beschreven van drijvend voer.
http://goudvis.forum2go.nl/probleem-met ... -t178.html
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 25-11-2011 12:21

Edit: post verwijdert door mijzelf

Ik zag dat de antwoorden al gegeven waren voordat mijn post klaar was.
Afbeelding

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 25-11-2011 13:36

Nou, dat is voor mij weer een stuk duidelijker geworden, dat laat weinig onduidelijkheid over. Lang leve deze site, waar liefhebbers hun ervaringen delen met leken zoals ik om de hobby zo goed mogelijk op te starten.
Ik kijk er echt naar uit om een paar nette exemplaren uit te gaan zoeken.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

wat ik voer

Bericht door christa41 » 02-12-2011 18:19

ik zal ook eens op sommen wat ik voer. ik heb koi en sluiers in 1 bak zitten voor het moment dus de voeding loopt ook door elkaar.
ik mix uit gemakzucht nogal wat voer door elkaar. voor de koi heb ik,
house of kata staple en color 4,5 mm. dit is erg goed en weinig vervuilend voer, het bevat veel vezels en daardoor hebben de vissen een korte stevige ontlasting. als een soort xxl hagelslag zeg maar. verder heb ik nog een 3mm korrel van sanikoi en voor de lekkere trek heb ik nog gedroogde zijderupsen, dit voer ik haast niet meer omdat het zwaar te verteren is en erg vervuild, liever voer ik artemia.

voor de goudvisjes heb ik 3 soorten voer gemengd. een zinkende korrel en twee drijvende korrels, waarvan 1 korrel hikari baby pallet is, de rest is discus eigen merk. ook heb ik nog vijversticks. die krijgen ze eens per week ofzo. als ik het vaker voer eten mijn koi geen house of kata meer.

rijst, pasta, couscous voer ik ook niet meer, het lijkt inderdaad zoals eerder gezegd of de vissen daarvan verstopt raken en het kan bij koi daarna wel een week duren voor ze weer normaal eten.

ik mag dan wel verschillende soorten voer hebben, maar de vissen zien echt niet, oh dat is voor de goudvisjes, dat mag ik niet eten. dus iedereen eet elkaars voer.

verder over drijvend en zinkend voer. er zit geen verschil in. koi en goudvissen zijn van nature bodem voederaars. drijvende korrels zijn leuk voor je koi en goudvissen tam te maken. zo kan je ook goed observeren of je vissen goed gezond zijn en ja voeren en zien eten is nou eenmaal leuk. maar qua samenstelling scheelt het niks hoor.
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-12-2011 20:22

Een aantal berichten verwijderd door misverstanden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

BioTek
Lid FGF
Berichten: 113
Lid geworden op: 06-11-2011 20:49

Bericht door BioTek » 16-12-2011 17:35

vandaag weer wat bij gaan halen , nog een paar hikari samples erbij gekregen

Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-12-2011 17:48

Ik heb toevallig woensdag ook weer 2 zakjes Hikari Lionhead gehaald :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 16-12-2011 19:16

ZSjonnie schreef:Ik heb toevallig woensdag ook weer 2 zakjes Hikari Lionhead gehaald :lol:
Geef je dit aan je Ryukin's dan?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-12-2011 19:20

Ik heb het wel gebruikt tijdens de opgroei van Guppie. (niet als hoofdvoer en niet voor een langere periode)
Maar ik gebruik het op dit moment als hoofdvoer voor me hamsters.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie