Hikari Staple en Gold koivoer ook voor goudvissen?

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 31-10-2011 23:36

Ja klopt ik heb het ook net even vergeleken.

Ik dacht namelijk dat jij voorheen ook het koivoer van Hikari aan je vissen voerde?

Wat zoek jij in groter drijvend granulaat en waarom ben je niet op het koivoer gebleven dan?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-11-2011 00:06

Ik kan op het moment geen hikari voer gebruiken door de bevattende pro-biotics.
Al mijn goudvissen zitten nu in groenwater wat niet tegen pro-biotics kan.

Ik zoek nu dus kwaliteit drijvend groot granulaat zonder pro-biotics en zo zijn eisen wat betreft inhoud.
Maar wel een maatje groter als hetgeen jij zoekt ;) (8-10mm)
Guppy kauwt niet/slecht op klein granulaat waardoor er vermoedelijk gasvorming optreed in de darmen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 01-11-2011 10:56

Ah op die manier, maar jij hebt wel altijd zonder problemen het Hikari vijver/koivoer aan
je vissen gegeven? Wisselde jij dat af of voerde je zelfs alleen het Hikari koivoer?
M.a.w. wel gewoon goed ervaring mee?
Ik wil het dus puur als afwisseling bijvoorbeeld 1x per dag gaan gebruiken.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-11-2011 14:09

Ik heb het altijd zonder problemen gebruikt en was/ben er tevreden over.
Ik voerde dit icm goudvissen- en ander voer.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 01-11-2011 21:58

je zou je wat meer kunnen verdiepen in de tak van de sportvissers.
zoals ik zelf boilies maakte is het ook mogelijk om zelf zinkende of drijvende pallets te maken.in elk formaat.
ik denk zelfs als je hikari voer in warm water legt,en die verhouding beetje uitkient zodat je papperige massa krijgt je ze zo zelf kan kneden.weer even hard laten worden.tjakka.

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 22:01

Dat klopt, maar gaan er dan bij het zacht worden geen belangrijke stoffen verloren?

Ik weet wel dat je zelf een soort gel food kunt maken van allerlei ingredienten. Ik weet niet precies hoe ze dat maken maar soms vind je er de meest belachelijke dingen in terug. Geplette stukjes vis en garnaal bijvoorbeeld :lol:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 01-11-2011 22:05

waarom zouden die verloren gaan?en waaraan?
ik zat net zelfs te bedenken als je dat doet en je doet het in een spuit,je zo een hikariworst hebt.scheelt niet veel van hoe ik boilies maakte.in stukjes snijden en laten drogen.
enige verschil is dat ik die worsjes tot knikkers rolde,en ze kookte om ze uit te laten harden.
ik kan hier uitgebreid op in gaan.zo kun je zelf je eigen voer samenstellen zelfs.

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 22:07

Grappig! Vertel er maar wat meer over als je wilt :)

Ik zat speciaal aan die hikari korrel te denken omdat die vrij snel uit elkaar valt als hij nat wordt. Dan komen die stoffen toch in het water en zitten niet meer in die korrel. (beetje moeilijk uit te leggen! :oops: )

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 01-11-2011 22:19

ik snap wat je bedoeld.ik heb het ook niet geprobeerd.

hikarivoer word sneller week in warm water.(heet uit de kraan) eigen ervaring.
als je zn papje maakt en alles in het spuitje doet,gaat niets verloren.het zal alleen even zoeken zijn naar de juiste verhouding.


boilies werden gebonden door eieren.daardoor harden ze uit in kokend water.
er zijn vervangers voor ei.als je dat toevoegd krijg je hikari-welke vorm je er ook van maakt- voer :)
invriezen zal mogelijk ook succes geven.

dit zal met veel soorten voer gaan.


het zal niet eens nodig zijn is als je spaarzaam voert.
ook gewone korrels vallen vrij snel uit elkaar bij kamertemperatuur.
the sky is the limit,al week je ineens zn zak,heb je flinke bal hikari hehe.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-11-2011 22:27

Als ik toch al zelf voer zou gaan maken, zou ik voor gelfood gaan.
Droogvoer geeft altijd risico op gasvorming.
Buiten dat kan je bij gelfood exact de ingrediënten bepalen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie