Mijn sluierstaart Hope.

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 09-09-2012 18:25

Waarom plaats je ze niet meteen over naar de vijver dat gaat nog best nu hoor want 4 vissen op 70 liter is echt teveel.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 09-09-2012 23:32

Ik zou ze ook nu in de vijver plaatsen. Het klimaat is daar nog prima voor.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 15-12-2012 15:14

Hoi,

Een tijd geleden dat ik hier geweest ben, vanwege drukte van school, thuis ect.
Ik heb de sluierstaarten een tijd geleden toen in de 70l gestoken. Maar van de moor die ik had, die had iets met zijn oog waar hij later ook aan overleden is. De andere 2 sluierstaarten zitten er nu al een flinke tijd in en die zijn nu een heel stuk gegroeid al weer. Hope maakt het goed, ze is een heel stuk gegroeid. Haar staart is hersteld. Ik ben aan het kijken voor een 160l bak voor deze 3 sluierstaarten, aangezien ik merk dat ze behoorlijk groot aan het worden zijn. Verder is Hope een beetje een druk gevalletje, dus nogal moeilijk om fatsoenlijke foto's te maken. Tussen de foto's door zullen 3 guppen kunnen zitten, deze zijn vandaag overgeplaatst naar een ander aquarium.

Een update van foto's:

Hope, zoals ze nu is:
Afbeelding

Hope en Erin, de enige 'goeie' foto waar je kan zien dat ze 1 oog heeft.
Afbeelding

Beste foto dat ik heb van Hope:
Afbeelding

Erin, Tim en Hope:
Afbeelding


Ik heb ook een vraag, Erin en Tim hebben eerst in een kom gezeten en toen een flinke tijd in een 30l aquarium. De laatste paar maanden zijn ze enorm gegroeid (sinds ze in de 70l zitten). Hoe zit het met hen vergroeiing? Is het heel erg of valt het mee?[/img]
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Gast

Bericht door Gast » 23-12-2012 17:44

wat is je verversbeleid? hoe vaak meet je je water?
de vissen zijn weet niet zeker neit er vergroeid maar ms niet aan de buiten kant maar wel aan de binnekant de tijd zal het laten zien.
probeer zo snel mogelijk dat grotere aquarium te regelen want is wel beter voor de visjes inpv een 160 l bak zou je kunnen kijken naar een rio 180 deze is 180 l en een 1 m bak :)

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 24-12-2012 14:12

floris234 schreef:wat is je verversbeleid? hoe vaak meet je je water?
de vissen zijn weet niet zeker neit er vergroeid maar ms niet aan de buiten kant maar wel aan de binnekant de tijd zal het laten zien.
probeer zo snel mogelijk dat grotere aquarium te regelen want is wel beter voor de visjes inpv een 160 l bak zou je kunnen kijken naar een rio 180 deze is 180 l en een 1 m bak :)
In 2 weken, 3x water verversen en dan ongeveer 40% van het water elke keer.
Ik heb vorige week toch de 160l aquarium opgehaald. Aangezien ik zo stom was om al het oude aquarium water weg te gooien zitten de vissen nu al in de 160l. Maar daarvan ververs ik zo'n 40-50% per dag nu van, om een ammoniak piek te verkomen. Ik heb wel het idee dat ze het wel naar hun zin hebben, dat ze namelijk nu eindelijk een bak hebben wat goed voor ze is.

De 160 liter:

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien hij bij deze foto zegt dat het bestand te groot is. Dan maar zo:
Afbeelding
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-12-2012 15:52

Ziet er goed uit! :D

lellie
Lid FGF
Berichten: 87
Lid geworden op: 09-11-2012 09:40

Bericht door lellie » 24-12-2012 18:16

ziet er zeker erg leuk uit ;)

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 28-12-2012 20:59

Ik heb even wat gefilmd van het aquarium;



Echt veel goeie foto's heb ik nog niet. Vandaag een nieuwe camera gekocht, hopen dat ik snel weet hoe die goed werkt...
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Plaats reactie