Mijn sluierstaart Hope.

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 01-09-2012 18:58

Oké, dankjewel :).
Het was gelukkig niet veel wat erin zat.
Jammer genoeg ben ik woensdag pas weer een hele week bij m'n vader... Dus tot dan moeten ze in het water blijven waar ze nu in zitten...
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 01-09-2012 19:44

Heb je geen mogelijkheid om even op en neer te gaan? Of iemand anders die het voor je kan doen? Ik zou hier toch geen risico's mee nemen, zeker niet met een zieke vis.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 01-09-2012 19:53

Irene schreef:Heb je geen mogelijkheid om even op en neer te gaan? Of iemand anders die het voor je kan doen? Ik zou hier toch geen risico's mee nemen, zeker niet met een zieke vis.
Ik vertrouw m'n pa mijn vissen niet toe... Hij geeft ze alleen maar even eten en meer ook niet.
Ik kan wel op en neer gaan elke keer, m'n ouders wonen zo'n 8 km uit elkaar. Maar m'n moeder zou het niet erg leuk vinden als ik telkens daar ben... Ook moet ik het doen met de fiets die ik heb. Dus moet wel telkens fietsen. Als het nou zo'n 1 of 2 km was geweest, was het anders.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 01-09-2012 20:17

Maar 8 km is toch niet zo ver! Ik dacht dat ze aan de andere kant van t land zouden wonen haha. Goed je moet het zelf weten natuurlijk, maar even op en neer voor een waterverversing moet toch kunnen? Ik weet niet hoe snel je fietst, maar volgens mij zou je dat wel in 1,5 moeten kunnen.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 01-09-2012 20:24

Irene schreef:Maar 8 km is toch niet zo ver! Ik dacht dat ze aan de andere kant van t land zouden wonen haha. Goed je moet het zelf weten natuurlijk, maar even op en neer voor een waterverversing moet toch kunnen? Ik weet niet hoe snel je fietst, maar volgens mij zou je dat wel in 1,5 moeten kunnen.
Ik woon in een polder dus het kan nogal hard waaien hier ;).
Maar in 2 uurtjes heb ik water ververst en al. Soms kan ik het met 25 minuten redden op de fiets. Maar dat verschilt van dag tot dag.

Is het ook verstandig om het water te blijven testen elke keer voordat ik het water verschoon?
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 05-09-2012 15:01

Ik ben nu weer bij m'n vader.
En ben er bijna zeker van dat Hope misschien witte stip heeft...
Alsof alles nog niet erger kan...
Haar hele lichaam zitten witte stippen op, ook haar staart en al.

Ik heb hier nog spul staan tegen witte stip. Dit ga ik er ook direct in doen, nog andere dingen die ik moet aanpassen misschien...?
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 05-09-2012 17:37

Temperatuur verhoging schijnt ook te helpen. Ik weet alleen niet meer wat de temperatuur dan precies moet zijn, en of een sluier wel tegen zo hoge temperatuur kan..

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 05-09-2012 21:49

Zou ik persoonlijk niet doen en als je het wilt toepassen max 1gr verhogen per dag.
Wel je gehele bak behandelen want stip is erg besmettelijk.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 06-09-2012 00:07

Maximaal 2 graden per dag.
Witte stip kan niet tegen temperaturen boven de 28 graden en een goudvis kan dit prima hebben voor een korte periode.
Let met medicatie op dat je licht overdoseert, aangezien witte stip al een redelijk immuunsysteem heeft opgebouwd voor medicatie.
Zoutbadjes icm zouttherapie en 28 graden doet ook vaak zijn werk in plaats van medicatie en is minder schadelijk.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 09-09-2012 15:46

Oké dank jullie wel, de temperatuur staat nu op 24 graden. Hij is ongeveer 4 graden omhoog gegaan sinds de laatste keer dat ik hier postte. Ik heb er een kuur woensdag toen ook in gedaan, deze is goed aangeslagen. Vandaag heb ik het voor de 3e keer herhaalt. En voor de zekerheid herhaal ik het dinsdag nog 1 keer. Dan moet het zoals goed weg zijn. Op de beschrijving stond namelijk, de 3e en 4e keer is echt voor extreme gevallen. Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Voor de rest maakt ze het écht erg goed, haar staart begint weer te helen, in eerste instantie dat er wat zwart aan de staart kwam te zitten was ik even bang dat het een ontsteking was geworden. Maar nu ik even een paar dagen heb afgewacht is dat zwarte bezig met de staart weer 1 geheel te maken. De staart is in elk geval weer mooi rond en het zwemmen voor der gaat ook een heel stuk makkelijker.

Ook heb ik een vraag. Ik heb zelf nog 3 andere sluierstaarten, die in een 30 liter bakje zitten. M'n vader vindt ze er zo schattig in zitten terwijl het gewoon écht veel te klein is. Zou het misschien een optie zijn dat ik die sluierstaarten misschien in de bak waarin Hope zit erin ga doen, de guppen gaan dan naar het 180 liter aquarium. En de Corydoras die kunnen daar ook wel eventueel in. Maar dan in de 70 liter hebben ze een veel groter onder komen en dan rond ongeveer maart/april wil ik ze in de vijver zetten. Ze zitten nu al een behoorlijke tijd in die 30 liter bak en ze ze verdienen echt wel wat beter eerlijk gezegd...
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Plaats reactie