Vissen handtam maken

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Vissen handtam maken

Bericht door Ute » 13-10-2012 12:19

Hoi hoi :)

Ik vroeg me af.. Hoe kan je goudvissen het beste handtam maken? :P Want ik wil die van mij eigenlijk gaan opmeten e.d. om te kijken om hun groei bij te houden, maar ze zijn zo bang voor mijn handen in de bak dat ze heel hard weg zwemmen..
Als ik voor het aquarium sta zitten zij heel blij aan de andere kant van het glas, als ik het aquarium open doe zwemmen ze heel blij naar me toe, maar oohhh wee als ik mijn handen in de bak doe :lol:
Het lijkt mij erg leuk als mn visjes handtam zijn, maar tot nu toe werkt het nog niet zo goed :P

Dus hoe kan ik het beste de visjes handtam maken? :D

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 13-10-2012 13:25

Gewoon vaker met je handen in de bak.

Wel eerst je handen goed schoonmaken/afspoelen e.d.

Met handen in de bak bedoel ik niet gelijk naar ze toe gaan.
Gewoon je hand erin en dan wennen ze vanzelf aan de aanwezigheid van je hand.

Ik denk niet dat sluiers het ooit fijn zullen vinden om opgepakt te worden, het blijft onnatuurlijk voor ze.

Maar je zou niet meer te hoeven jagen om ze te pakken.
Ook geen snelle bewegingen maken, altijd rustig te werk gaan.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 13-10-2012 13:38

Uit de hand voeren is ook een goede optie. Gewoon iets lekkers tussen je vingers houden dan komen ze uiteindelijk
allemaal vanzelf.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 16-10-2012 23:13

In de aquarium is makkelijk om tam te maken dan in de vijver.

Gewoon elke dag je vinger langzaam langs hun zijkant glijden ... op gegeven moment komen ze naar jou toe zodra je staat naar hun te kijken. Vooral grote of oudere vissen willen graag aandacht. Echt duidelijk te zien. een grote moor staat al op mij te wachten en de andere 3 komen pas later aan als ik de grote moor aan het aaien ben.

Vooral in de zomers zijn ze nieuwsgerig wat je aan doen bent in de tuin, ze stoppen wel onder de waterlelie blad maar hun ogen volgen jou ..... jonge visje zijn ondeugend, sommige komen graag naar de voer, sommigen duiken gelijk naar beneden en stoppen ze onder de plantenbak, wachtend tot je weg ga, zwemmen ze naar de voerplek toe.

Job
Lid FGF
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-10-2012 22:47

Bericht door Job » 16-10-2012 23:24

Want ik wil die van mij eigenlijk gaan opmeten
Haha, ik las dat je je vissen eigenlijk wilde gaan opeten...

Maar handtam worden ze wel als je inderdaad vaker met je handen in het aquarium bezig bent. Mijn vissen zijn zeer nieuwsgierig geworden en proberen geregeld hapjes uit mijn handen te nemen als ik de bak aan het schoonmaken ben. :)

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 08-11-2012 00:07


Plaats reactie