Goudvissen met andere huisdieren

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Goudvissen met andere huisdieren

Bericht door Chan Nguyet » 19-10-2012 13:34

Hallo, volgende vraag van mij :)
Welke huisdieren kunnen samen met goudvissen leven ? garnalen, kreeften, schelpen, schildpaden ...... !
Schelpen ja, mijn goudvissen zijn best ondeugend, ze duwden schelpen zo uit de plantenbak....
Grondellen ja, die is lief, hij duwt af ten toe vissen die vaak gaan zitten, aan zijn gedrag kun je direct zien, hij is mijn water kwaliteit meter zodra de filters en waterverseren zwemt hij gewoon weer vrolijk samen met goudvissen, hij liet best vaak zien en groeit hard. binnen half jaar is die dubbel gegroeid.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 19-10-2012 13:38

Voor zover ik weet kunnen garnalen wel als je veel verstopplekjes hebt, alleen bestaat er wel een grote kans dat goudvissen ze opeten :P
Kreeften weet ik niet.. schildpadden kunnen de goudvissen achternazitten geloof ik, en vervuilen zelf ook erg veel. Daar heb ik al eens een filmpje van gezien :( Gingen ze een goudvis bij een schildpad gooien..

Zelf zou ik gewoon goudvissen met goudvissen houden :)

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 19-10-2012 13:38

Het antwoord is simpel als je deze hobby een beetje serieus wil aanpakken.
Namelijk niets.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 19-10-2012 13:40

Ute schreef:Voor zover ik weet kunnen garnalen wel als je veel verstopplekjes hebt, alleen bestaat er wel een grote kans dat goudvissen ze opeten :P
Kreeften weet ik niet.. schildpadden kunnen de goudvissen achternazitten geloof ik, en vervuilen zelf ook erg veel. Daar heb ik al eens een filmpje van gezien :( Gingen ze een goudvis bij een schildpad gooien..

Zelf zou ik gewoon goudvissen met goudvissen houden :)
Echt !! schilpad, wat eng ding. dus niet, ik denk dat kan ook niet samen want schildpad hoort in warme omgeving.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 19-10-2012 13:44

Brian schreef:Het antwoord is simpel als je deze hobby een beetje serieus wil aanpakken.
Namelijk niets.
Ik ben heel serieus Brian.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-10-2012 14:16

Dan heb je ook meteen het antwoord.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 19-10-2012 20:43

Er zitten slakken in mijn bak wat eigenlijk niet de bedoeling is. Verder komt er niets bij.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 20-10-2012 00:24

Irene schreef:Er zitten slakken in mijn bak wat eigenlijk niet de bedoeling is. Verder komt er niets bij.
Slakken heb ik vaak gehoord dat ze te veel vermeerderen, liever niet in mijn bak. zoete water schelpen helpt tegen zweefalgen en legde ook eieren maar heel weinig kans .....had ik ergens gelezen. dat klopt ook, ik had al een jaar in de vijver, er is niets gebeurd.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 20-10-2012 09:54

gewoon niets anders van dieren.
Ik had zebradanio's...die heb ik ook weg gedaan omdat ze te druk waren voor de sluierstaarten.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 20-10-2012 18:45

Ute schreef:Voor zover ik weet kunnen garnalen wel als je veel verstopplekjes hebt, alleen bestaat er wel een grote kans dat goudvissen ze opeten :P
Kreeften weet ik niet.. schildpadden kunnen de goudvissen achternazitten geloof ik, en vervuilen zelf ook erg veel. Daar heb ik al eens een filmpje van gezien :( Gingen ze een goudvis bij een schildpad gooien..

Zelf zou ik gewoon goudvissen met goudvissen houden :)

Garnalen zal ik graag willen maar die is te klein en hoort vaak te zeggen die als lekkernij voor goudvissen .... bovendien die moet warme omgeving, heel jammer

Blauwe kreeft vond ik best mooi kleur, ik denk die is niet lief genoeg zijn voor goudvissen.

Schildpad daar ben ik niet zo gek op. Chinezen geloof daar iets in met Fung Shui

Plaats reactie