Onverwacht 6 sluierstaarten in huis, wat nu?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 15-03-2013 17:58

Trigon is dacht ik de serie hoekaquariums van juwel. Ik wil wel een gewone rechthoekige bak, maar dan met een gebogen ruit. Mijn droom is een juwel vision met 450l. Maar daar moet ik nog even voor sparen vrees ik :)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 15-03-2013 19:26

mijn tip is, kijk 2x per dag op marktplaats, en hou dat even vol.

zo ben ik ook voor een appel en een ei aan mijn 170cm gekomen.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 15-03-2013 21:58

@Rex: Nee joh wij hebben de konijnen voor overdag, die rennen dan rondjes in zo'n groot kattenwiel. De pomp is energiezuinig dus ze hoeven maar even te rennen, uurtje of 2. Dan nemen de ratten het tegen de avond over en daarna zijn de hamsters aan de beurt. Die rennen ofwel tegelijk voor wat extra stroom als de wasmachine aan staat bijvoorbeeld of in koppeltjes van 2 die ze dan afwisselen 8)

@Kelly: Let niet op die mafkezen hier :roll: :lol: . Hmm dan zou ik toch even blijven speuren op marktplaats. Het zou jammer zijn als je eerst een cayman 110 hebt staan en vervolgens groter wilt en dan eerst van die cayman af moet komen, als je geen plek hebt om hem nog in gebruik te nemen. We hebben voor onze 1.40m bak 150 euro betaald, voor de oude 1.60m ook en voor onze 1000L bak, 100 euro :). Er zijn altijd goede deals te vinden als je een beetje zoekt.

Als je toch voor de Cayman wilt gaan dan zou ik het op 2 vissen houden. Die hebben dan alle ruimte om goed uit te groeien en qua ruimte/liters zit je helemaal goed. Scheelt op de lange termijn ook voor wat zorgen. Maar goed 1 ding kan ik je niet garanderen. Dat is het krijgen van een virus ...het wel gevreesde SluierStaarten-Virus :shock: . Dus wees voorbereid om je woonkamer om te toveren tot binnen zwembad en je vrije uurtjes te besteden aan uitvogelen hoe je nog een muur eruit kunt breken zonder dat het hele huis in stort en de vissen nog meer liters water hebben :D 8) .

....yep! 8)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 15-03-2013 22:55

:lol: :lol: Heeeeeeel herkenbaar! :lol:

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 18-03-2013 19:14

Ik heb dan toch de cayman 110 pro genomen met 230L inhoud.
Hij zag er echt nog bijna nieuw uit, er zaten nieuwe lampen in, , en ook het meubel zit erbij.
Er is alleen een krasje op de achterwand, maar deze is zo klein dat het zelfs niet opvalt.
Voor 125euro vond ik dat niet mis. :D
Intussen heb ik ook de JBL e1501 online besteld, dus deze verwacht ik einde deze week.

Ik zal dus op termijn maar twee sluiers houden en de overige 4 gaan naar de vijver als het wat warmer is.

Het aquarium staat sinds gisteren opgesteld en is reeds gevuld met grind en water. (hij is dus ook lekvrij :) )

Waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is het troebele water.
Ik heb het grind alvorens in het aquarium te doen meermaals gespoeld en een plastiek folie over het grind gelegd voor het vullen zodat het grind niet teveel zou bewegen, maar toch is het troebel geworden.
Hoelang duurt het alvorens dit wegtrekt? Ik had gehoopt dat het deze morgen al veel minder zou zijn, maar het is nog steeds erg troebel :(

Mag ik de binnenfilter al opzetten met dit troebele water en mogen de producten en bacteriën er met dit water ook al in, of wacht ik beter tot het water wat meer helder is?
Ik heb ook nog wat eheim karbon staan en witte filterwatten, misschien dat dit ook kan helpen om het water helder te krijgen?
De producten die ik erin wil doen zijn, JBL biotopol en levende bacteriën.
De levende bacteriën zitten in een glazen potje met grijze bolletjes dus iets helemaal anders dan aquastart of nitrivec.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 18-03-2013 19:58

minder dan 24 uur.

Plaats reactie