Gedrag nieuwe vis

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Gedrag nieuwe vis

Bericht door vissengek12 » 17-03-2013 19:08

Nieuwe visje zit sinds sinds +/- een week in de grote bak.
Nu zit hij telkens achter de Butterfly aan (op het moment enigste vrouwtje in de bak). Ze is op een nacht schijnbaar veel toegetakeld waardoor ze de volgende ochtend op de bodem lag (kreeg dit te horen van mijn ouders toen ik op school was). Ammoniak-waarde was toen 1 mg/l.
Sindsdien gaat het minder goed met Butterfly. Ligt veel achterin met kont omhoog, verschuild zich. Staart is ook op meerdere plekken gescheurd door het happen van vooral de nieuwe vis. Ze eet wel gewoon en zwemt dan rond. Nu zwemt ze ook rond, maar zodra de kleine bij haar in de buurt komt zwemt ze snel weg. Als ze stilhangt gaat ze nu ook vaak verticaal hangen wat ik nu link met stress.
De kleine doet het soms ook bij de twee mannetjes, bijten in de staart enzo. Ik zal proberen een filmpje te maken als ik er tijd voor heb.
Op dit moment kan ik jammer genoeg niet testen hoe het gaat als er twee vrouwtjes in de bak zitten...

Hopelijk is het een beetje duidelijk, ik ben druk bezig met school en heb het ff snel tussendoor getypt ;)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-03-2013 20:50

Zou ook kunnen dat Butterfly vastzittend kuit heeft?.... Buik is niet keihard ofzo en komt niks uit als je een lichte druk uitoefent, echt hele lichte druk hoor ;)
Ze heeft in de tijd dat ik d'r heb (nu 14,5 maand) nog nooit kuit gegeven.



http://www.youtube.com/watch?v=NVCl9W6G ... e=youtu.be

[edit]: Ja, Bammetje en Calico bleven de hele tijd voor de camera hangen :roll: :lol:

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 18-03-2013 11:26

Als ik dit filmpje zo bekijk zie ik gewoon een vis die zich ellendig en opgejaagd voelt en uit pure wanhoop stress niet meer weer wat ze moet doen. Ik vindt je nieuwe visje ook heel vervelend continue bij en op haar gaan hangen en happen.
Ik denk dat Butterfly gewoon heel gestrest is van de hele situatie, ook haar staart is behoorlijk stuk gehapt en als ze zwemt is ze ook paniekerig net ofdat ze bang is om weer achterna gezeten te worden. Ze probeert zichzelf ook gewoon te verstoppen.
Dit alles hakt er wel in voor een vis.

Wat nu wijsheid is weet ik niet goed want haal je haar eruit en zet je haar over een tijdje terug heb je dik kans dat het weer van voor af aan begint maar als je haar zo erbij laat moet het wel SNEL rustiger worden voor haar in de bak. Moeilijk.

Hopelijk krijg je nog meer reactie's van mensen die dit wellicht al eens hebben meegemaakt.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 18-03-2013 12:27

Ik heb dit meegemaakt en de vis is terug naar Dino gegaan.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-03-2013 13:43

Hij mag inderdaad terug voor een ander visje. Wat eraan de hand is weet ik ook niet. Maar soms zit er weleens zo'n visje bij.
Die ene die Brian had doet bij mij normaal gek genoeg.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 19-03-2013 22:08

Bedankt voor jullie reacties!
I.v.m school had ik het wel al gelezen maar nog niet gereageerd..
Ik had Butterfly diezelfde avond nog in een soort mandje gedaan dat in het aquarium drijft. Hierdoor zat ze nog in de bak maar had ze ff apart van de andere vissen.
Het was inderdaad stress, want in het mandje was alles goed en hing ze niet op d'r kop of iets dergelijks.
Tot een kwartier geleden is ze daarin gebleven en ik heb haar net weer losgelaten.
Tot nu toe laat de kleine haar met rust, nog niet achteraan gezeten. Zwemmen gewoon langs elkaar heen.

Als ik morgen weer merk dat het fout gaat, dan denk ik dat ik maar moet kijken hoe ik dat ga doen. Mijn ouders gaan niet ff heen en weer naar Voorschoten, en zelf heb ik er ook niet echt de tijd voor om met de trein te gaan op dit moment..
Ik ben wel blij om te horen dat die optie er is, echt top! :tientientien:

Ik houd jullie op de hoogte ;)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-03-2013 22:28

Hoop dat het goedgaat.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 19-03-2013 23:32

Ik duim ook voor je mee.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-03-2013 23:47

Mocht het probleem zich voortzetten kan je ook de nieuwe vis in dat bakje zetten.
Zie het als een soort in de hoek zetten als hij stout is geweest :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 19-03-2013 23:53

Dat had ik ook nog willen zeggen ik zou zeker niet de arme Butterfly apart zetten maar zet die ondeugd maar lekker in dat drijvende bakje :lol:

Plaats reactie