Nieuw aquarium in zicht

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 25-04-2013 16:44

Ik heb dat filter ook! :D , maar ik heb er ook nog een eheim classic naast draaien en een extra Sunsun filtertje. En daarbij dan ook nog dat UV-filter.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 13-05-2013 18:48

Ik blijf maar zoeken op tweedehands verkoopssites, maar ik kom maar geen grote bak tegen naar mijn zin :( .
En ik zie mijn vissen echt zo hard groeien (niet normaal :D ) dat ik bang ben dat de cayman 110 binnenkort echt te klein word.

In elk geval hou ik de trofis colisa 1800 al in mijn achterhoofd, maar er zijn nogal wat mensen die beweren dat de lichtkappen echt niets waard zijn en deze soms doorgebogen ruiten krijgen na enkele maanden. Dus twijfelgevalletje.
Ik vind ze hier in België ook nergens in de winkels, dus ik kan het ook niet zelf nakijken hoe het met die lichtkappen gesteld is.

Dan heb dus 2 optie's,
ofwel koop ik nu een juwel vision 450 (deze zijn makkelijk tweedehands te vinden voor een redelijke prijs) en ben ik intussen zeker dat mijn vissen de komende maanden voldoende ruimte hebben met alweer het dubbele aantal liters tegenover mijn huidige bak en spaar ik voor een groot op maat gemaakt aquarium met bioloog en alles erop en eraan (ik schrok nogal van de prijzen voor een op maat gemaakt aquarium :D ).

Of ik ga gewoon voor de trofis 1800 die ik online moet bestellen met het risico dat de bak mij zal teleurstellen (hoewel ik voor die prijs geen kwaliteit verwacht zoals bij een evasion)

Mijn hart zegt, om toch het risico te nemen en meteen een trofis colisa 1800 te kopen omdat ik mijn zwemmende varkentjes gewoon veel ruimte wil geven, de vissen zullen namelijk geen probleem hebben met een zwakke lichtkap :D .
Maar mijn verstand zegt dan weer dat ik best toch een wat kleiner aquarium koop en dan spaar voor meteen een prachtig groot op maat gemaakt aquarium dat ik helemaal kan laten maken zoals ik het wil.


Pfff moeilijk hoor. :D

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 14-05-2013 00:04

Hmmm vindt dat ook echt moeilijk. Zou ook niet goed weten wat ik zou moeten doen.
Wel echt enorm balen dat je net die 2 meter niet kwijt kunt. De Aquatlantis zijn echt zulke mooie bakken en super kwaliteit vindt ik.
Kijk eens bij Aquaria van Wolferen, deze maken kwaliteit aquariums op maat tegen zeer scherpe prijzen:
http://www.seame.com/de/

Plaats reactie