Vissen houden in een kweekbak tijdens de zomer?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Vissen houden in een kweekbak tijdens de zomer?

Bericht door Kelly » 14-05-2013 11:41

Ik was op een website aan het snuffelen en kwam deze bak tegen
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... uctID=2144

Is het mogelijk om vissen tijdens de zomermaanden in zo'n soortgelijke bak te houden?
Bevoorbeeld als terrasvijvertje met een omkasting en tussen de omkasting en bak een laag isolatieplaten zodat de watertemperatuur niet teveel schommel of gewoon ingraven als dit al mogelijk is met dit soort bakken.

Dan kunnen de visjes die ik naar de vijver wil brengen in deze bak, en tegen dat het winter word kunnen ze dan in mijn huidige cayman 110 die ik in het tuinhuis wil opzetten zodra ik een nieuw aquarium heb. Of eventueel de bak buiten laten en het water van de bak verwarmen.
Tegen de zomer van volgend jaar hoop ik dan terug wat geld gespaard te hebben zodat er een echt vijvertje kan komen.

Het is maar een ideetje. In de vijver van mijn ouders of iemand anders zal ik de visjes weinig zien, terwijl ik ze op deze manier gewoon nog dagelijks zou kunnen zien. Het zijn dan maar gewone winkel sluierstaartjes, maar als er een manier is om ze zelf te kunnen houden en zien op te groeien zou ik dat ook wel leuk vinden :)
Sowiezo was ik al vanplan om hen terug te halen zodra ik zelf een vijver heb :D

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 14-05-2013 12:02

In de zomermaanden kun je ze rustig buiten houden in die bak. Rietje op het forum heeft dat volgens mij ook gedaan met een soortgelijke bak. Ik heb in de zomer de vissen in een 350L opvouwbare 1-bak gehad. Dat ging ook goed omdat ze beschut stonden en de temperatuur niet alle kanten op ging.

In de winter zou ik geen aquarium of bak buiten zetten van dat formaat omdat het een godsvermogen kost omdat te verwarmen als je het niet goed kan isoleren.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 14-05-2013 12:23

In de zomer zo'n bak buiten en in de winter de bak naar binnen :wink:

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 14-05-2013 14:19

Tip, kijk op tweede hands sites.
Voor zelfs minder geld heb je zo'n bak met bijbehorende filter en meestal nog extra's ;)

http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... ption=true

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 14-05-2013 20:25

Als ik jou was,zou ik die bak niet kopen!!
Voor het geld dat je dan bespaart kan je bijleggen voor een mooie maatwerk bak met bioloog.
Daar ga je denk ik veel meer plezier van hebben in de zomer en in de winter.
Zowieso is het best veel werk om een nieuwe bak/aquarium op te starten en je kan je dan beter eerst even op 1 aqua concentreren en als die stabiel draait,dan misschien is gaan kijken voor iets anders erbij :wink:
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-05-2013 21:23

Niet helemaal mee eens. Mocht je het goed isoleren zodat de temperatuurschommelingen minimaal blijven, heb je veel profijt aan een buitenbak.
Het natuurlijke zonlicht en natuurlijk voer in een buitenbak is hartstikke goed voor de vissen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 16-05-2013 14:40

mijn buitenbak staat zelfs alweer... deze is een tijdje geleden opgezet en het was toen warmer weer.. inmiddels zwemmen Gary en Ebony buiten en ze zijn heel actief, eten goed en zien er mooi uit.. de bak staat wel beschut en vangt vrij weinig zon. mijn ervaringen met een dergelijke bak zijn goed.
Afbeelding

Plaats reactie