Overige sluiers houden of ook naar de vijver?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Overige sluiers houden of ook naar de vijver?

Bericht door Kelly » 12-08-2013 00:10

Sinds 5 weken zitten er 4 van de 9 sluiers in de vijver. Hier waren ze in al de maanden dat ik ze had in het aquarium niet of weinig gegroeid, maar nu in de vijver hebben ze echt een groeispurt gemaakt, ik geloofde mijn ogen niet. Ze zitten in de vijver van mijn ouders met een diepte van 1m25 en de lengte en breedte zijn 4m bij 3m.
Ook zijn ze veel mooier van kleur geworden, en ze zien er gewoon veel beter uit.

Nu is mij duidelijk geworden dat hoe goed je het aquarium ook onderhoud een vijver echt wel beter is.
De 5 sluiers die ik nu nog heb zijn zowat mijn lievelingetjes, en ik hou ze dan ook het liefst bij mij, maar toch denk ik dat ook deze 5 veel gelukkiger zouden zijn in de vijver.
Toch blijf ik aarzelen.
De vijver is van mijn ouders, dus ik kan hen zo vaak bezoeken als ik wil, maar ik zal ze natuurlijk niet meer elke ochtend tegen het raam zien bedelen voor hun korrels. :(
Dan zit ik weer met een leeg aquarium, terwijl ik toch echt wel geniet van een aquarium in huis.
Ook maak ik mij zorgen voor als het weer kouder word, nu doen de vissen in de vijver het goed, maar misschien overleven ze de komende winter niet eens :(

Ik wil alleen het beste voor de vissen, en nu krijg ik echt het gevoel dat het egoïstisch is van mij om hen in een aquarium te houden terwijl ik de mogelijkheid heb om hen in een mooie ruime stabiele vijver onder te brengen.
Daarom wil ik even weten wat jullie met jullie ervaring vinden wat ik het best doe.
Hen in een aquarium houden of hen toch naar de vijver brengen?

Plaats reactie