Cor...

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 05-12-2013 13:23

Hinvin schreef:Afbeelding

Gisteravond kwart voor negen:

Waar zitten ze nu zo chill op te wachten.... ehmmm... Sinterklaas!!!!!! :lol:

Ik wil niet zeuren, maar jij hebt toch ook meteen de vissen van dino bij je eigen vissen gezet.
Deze vissen zijn ook niet 100% in orde wat betreft parasieten, stress, oid (niks negatiefs over dino bedoelt)
Ik wil je echt niet op de tenen trappen, maar als je advies geeft zou je die ook zelf moeten opvolgen :wink:
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 05-12-2013 14:19

rogolf1 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar jij hebt toch ook meteen de vissen van dino bij je eigen vissen gezet.
Deze vissen zijn ook niet 100% in orde wat betreft parasieten, stress, oid (niks negatiefs over dino bedoelt)
Ik wil je echt niet op de tenen trappen, maar als je advies geeft zou je die ook zelf moeten opvolgen :wink:
Bedankt voor je eerlijkheid, maar deze vissen en de bak zijn allemaal nieuw. Ik heb dus ook geen flauw idee welke nu gezond zijn en welke niet! Wel heb ik de visjes die niet meekomen qua voedselconcurrentie apart gezet.

Ik begrijp je reactie heel goed en kan je rustig vertellen dat als ik al een goed draaiende bak met vissen had gehad ik dit nooit zo zou doen. Dat ik dingen versneld aan het doen ben is mijn eigen keuze, ik ververs ook praktisch dagelijks nu er meer vis in zit, meet 3x per dag of er niet stiekem toch te weinig genitrificeerd wordt. Nee, een bak rustig in laten draaien is een stuk relaxter!

Maar met de vissen gaat het goed, ze worden al dikker en de wengroei is bij twee ook al actief, dus geen slechte tekens nog!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 05-12-2013 16:36

2 wekens quarantaine vind ik wel erg weinig eerlijk gezegd.. :roll:
Ik hou ze zelf 2 maanden in quarantaine. Van wat ik voorbij heb zien komen vind ik 4 weken toch eigenlijk wel het minimale.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kyoko
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 04-10-2013 13:01

Bericht door Kyoko » 08-12-2013 21:15

Update over Cho...
Hij eet goed en is levendig.
De eerste dag was hij best schuw, mijn vader heeft er wat planten bij gezet.
Zodat hij zich wat veiliger zou voelen en dit heeft gewerkt.
Hij zwemt nu heel de bak door en eet alles wat er voor zn vinnen gegooid word.

FairyFancy
Lid FGF
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-11-2011 13:48

Bericht door FairyFancy » 10-12-2013 07:38

Wat goed dat je het visje hebt geholpen! Ik hoop dat je veel plezier van hem beleeft :wink:

Kyoko
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 04-10-2013 13:01

Bericht door Kyoko » 26-12-2013 16:46

Even een update over Cho "Cor" de kantoorvis.
Hij doet het heel goed eigenlijk en is al aardig ronder geworden.
Hij zit nu drie weken apart en zie nog geen vreemde dingen.
Hij eet als een bootwerker en is goed levendig.

Ik denk dat ik hem volgende week na vier weken isoleer :? maar op ga halen zodat hij in m'n grote bak kan bij mijn andere vissen.

Ik ben op het moment laptoploos ivm reparatie dus kan niet veel posten.
Maar probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 27-12-2013 09:18

Fijn dat het goed gaat! Ik had m ook meegenomen hoor :) Ik zou alleen wel nog een afstrijkje (laten) maken, gewoon voor de zekerheid.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 27-12-2013 10:29

Top dat hij er zo goed bovenop is gekomen :D

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 28-12-2013 11:41

Hoop dat je snel weer goed online kunt en wel foto's maken hey als hij erbij gaat. :wink:

Kyoko
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 04-10-2013 13:01

Bericht door Kyoko » 02-01-2014 16:15

Nou vd week was het dus zo ver...Cho heb ik mee naar huis genomen.
En na het wennen in de bak los gelaten....nou dat heeft tie geweten.
Kyoko ging er gelijk in de kill modus achteraan.
Cho tegen het glas aan drukken en tegen de grond, vinnen happen en maar opjagen.

Het gekke is....of mooie het is maar net hoe je het bekijkt.

Ansu mn pearlscale ging steeds Kyoko weg jagen van Cho en dan met Cho op zwemmen.
En probeerde steeds Kyoko af te weren?
Is dit normaal vissen gedrag?

Op een gegeven moment hield ze dit niet meer vol, want Kyoko bleef maar achter hem aan gaan.
En Cho begon als een blad in het aquarium te drijven, en toen was ik er klaar mee.

Ik heb mn cementkuip gepakt en water uit mn aquarium er in gedaan.
En met een luchtpompje Kyoko er in gezet....straf :roll:

Cho ging vd stress tussen de planten liggen, en Ansu bleef de hele tijd bij hem liggen.
De volgende dag heb ik Kyoko er weer bij in gezet...en wat gebeurd er?!!
Meteen naar Cho tussen de planten, ik dacht nu gaan we het krijgen.
En Kyoko gaat er naast liggen, duwt wat tegen hem aan maar niet agressief en toen was het klaar. :shock:

Hij is sindsdien geaccepteerd en na een wat verlegen start met af en toe terug trekken in de planten gaat hij nu mooi met de groep mee.
Ik heb een filmpje van het clubje in de videomap gezet.

Ik vind dit zo apart en vind vooral dat gedrag van Ansu die het probeerde te sussen tussen Cho en Kyoko verbazend.
Hebben jullie dit soort gedrag wel eens gezien?

Plaats reactie