waar kopen jullie je vissen en wat kosten ze?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 28-03-2014 18:54

Inderdaad. Vaak heb ik ook spijt gehad van de vissen uit een LFS. Ik heb er af en toe één die mooi uitgroeit. De mooiste zijn inderdaad te vinden bij Dino.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 28-03-2014 19:27

nouja, als je goed zoekt en geduld hebt kan je hele mooie vissen scoren bij LFS
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

christel1975
Lid FGF
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-02-2014 15:31

Bericht door christel1975 » 28-03-2014 21:31

lijken hier wel allemaal dinofans :P zal dan ook wel terecht zijn volgens mij :wink:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 29-03-2014 00:20

Ik heb al mijn vissen van de LFR maar Phayle is de laatste die we daar zijn gaan halen. Ik heb geen zin om de broodfok nog een handje verder te helpen dus ik koop daar ook echt niks meer. LFR vissen kunnen mooi uitgroeien maar het is nog altijd maar de vraag of van binnen alles goed zit en ze later geen problemen gaan krijgen.

De 'kneusjes' die je vaak ziet zwemmen en die veel mensen vaak willen 'redden' kunnen voor de grootste problemen zorgen. Als er binnen iets mis is en ze gaan stressen vanwege pijn of op de kop zwemmen, dan kunnen je andere vissen net zo hard in de stress schieten. Het gevolg hiervan is dat hun immuunsysteem kan verzwakken waardoor ze weer vatbaar zijn voor ziektes en bacteriën met alle gevolgen van dien.

Het hoeft niet zo te zijn dat LFR vissen van binnen iets mankeert maar de kans is groter dan bij de vissen van Dino. De vissen van Dino zijn dan weer wel gevoeliger voor schommelende waterwaardes. Dit omdat ze 'schoner' water gewend zijn bij de kwekers. Dit maakt ze niet zwakker maar eerder veeleisender dan LFR vissen. Maar goed, meestal als je gebruikelijke regels hanteert komt dat gewoon goed :).
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 29-03-2014 05:59

Daar sluit ik me helemaal bij aan Bash, ik denk zelfs dat de LFS hele slechte waardes gewent zijn en het dus in het begin vaak goed doen. Maar dan komt de rest nog. De weerstand van de vissen die geimporteerd zijn is gewoon laag eerst, maar ze worden bij mij al snel veel sterker moet ik zeggen. Wel valt me op dat de vissen met echt veel wen ook wel veel schonere water moeten hebben dan die zonder of met minder wen. Maar dat kan best persoonlijke ervaring zijn hoor.

Vooral FG fan Christel!

christel1975
Lid FGF
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-02-2014 15:31

Bericht door christel1975 » 29-03-2014 09:26

niet elke LFS heeft slechte waardes hoor. ik heb de gewoonte om steeds als ik vissen ga halen deze in en emmer te doen om hen met de druppelwijze te laten overwennen. maar ik meet ook steeds de waterwaardes van het water waar de vissen in mee komen. van mijn LFS hier om de hoek zijn die waardes echt goed van nitraat en nitriet. echter van de verdere zaken hier in omstreken zou ik enkel ook bij zowiezo vissen kopen. niet bij petco of bij van gastel die waardes zijn echt heeeeeel slecht bij van gastel schrok ik zelfs dat de vissen nog zo actief waren al hebben die eigenlijk niet lang geleeft :cry:

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 29-03-2014 12:03

We hadden het over de kwekers, maar er zijn ook betere kwekers en LFS uiteraard. Veel LFS vissen komen tegenwoordig uit Tjechie en Polen enzo heb ik begrepen, schijnt heel erg verschrikkelijk te zijn die kwekerijen heb ik begrepen van iemand die bij een LFS werkt. Die kleine visjes mogen dan ook echt niks kosten, want er moet flink winst op gemaakt worden..... :evil:

christel1975
Lid FGF
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-02-2014 15:31

Bericht door christel1975 » 29-03-2014 20:20

dat heb ik ookal gehoord wat natuurlijk weer een schreiende situatie creëert. al kopen sommige LFS wel eens iets op vanuit hobbykwekers en dat zou eigenlijk gepromoot zou mogen worden, die doen het meestal uit hobby en niet om de max uit hun vissen willen halen.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 29-03-2014 22:02

Je heb tegenwoordig ook bij LFS goede vissen. Ik lever namelijk steeds meer vissen aan winkels en koi handelaren.
Als je zorgt dat je water goed is, sterkt een HQ vis alleen maar aan en kunnen ze ve hebben.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 04-04-2018 15:15

Heb je ook afnemers in de buurt van Almelo?

Vroeger had ik FGF bij de dierenwinkel/LFS vandaan en ik koos altijd heel bewust voor levendige vissen die er gezond uitzagen, dus aansluitende schubben, mooie vinnen die niet samengeknepen zijn oid. geen schimmel, stip, vinrot, beschadigde/afwezige schubben/ogen en geen wondjes.
Een stukje vin missen kon ik doorheen prikken maar dan moest de rest echt wel in orde zijn. ;)
Gemiddelde sluierstaart kostte in die tijd zo'n €3,- in kleine maat, grotere maat zo'n €10,- tot €15,- en leeuwenkop van 15-20cm kostte pak 'm beet €30,- tot €45,- afhankelijk van grootte en kleur.
Overigens verschilt het ook per leverancier, de een rekent nu eenmaal iets meer dan de ander en dat wordt doorberekent in de prijs.

Gekeken naar dat de meeste van mijn FGF toen bij Pet's Place vandaan kwamen was de leverancier Ruinemans, het viel me laatst op dat die nog steeds mooie en op het oog gezonde FGF levert.
Waar Ruinemans zijn vissen vandaan haalt weet ik niet, dat staat niet op de site (enkel of de soorten vis en andere aquariumdieren die hij levert wildvangst zijn of niet).
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Plaats reactie