Het grote ergernis topic!

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Gast

Het grote ergernis topic!

Bericht door Gast » 23-11-2011 19:29

Tegenwoordig weten wij op dit forum dat 50 liter per sluierstaart geen overbodige luxe is. Maar er zijn nog steeds mensen en vooral dieren winkels die deze "regel" aan hun laars lappen. Zij zeggen dat een vis met veel minder liters prima gehouden kan worden. Ook wordt er vaak gezegt dat normale goudvissen makkelijk in een 30 liter bakje kunnen en dat ze groeien naar de maat van die bak..
In dit topic zou ik graag jullie meningen hierover willen lezen. Heb je weer eens zoiets idioots gezien/gehoort, kun je hier je ei kwijt, in het grote ergernis topic
:twisted:

Let op/het bewust neerhalen van bepaalde winkels/personen is niet toegestaan, dus hou het aub netjes en gebruik tekens inplaats van namen! Bijvoorbeeld: ik was vandaag bij **** en daar zag ik...

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 23-11-2011 20:44

HAHAHAHA Frost toch, eens was ik die grote ergenis, zeker in jou ogen.
Ik heb er ook heel erg aan moeten wennen, en ga jullie vooral niet tegenspreken, omdat ik in zie dat jullie streven een goede is.
Wat ik echt denk......... tja..... zeg ik niet omdat ik dan weer jullie allen over me heen krijg...... maar ik doe mijn uiterste best het goede te doen.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-11-2011 20:46

Laat ik ook meteen duidelijk zijn dat het niet toegestaan is op de man te spelen.
Denk ook aan de taalgebruik, houdt het netjes a.u.b.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 23-11-2011 20:50

Sorry, ik dacht dat Frost dit onderwerp geplaatst had want het staat onder haar naam, sorry hoor, moet ook ff wennen, enne ik bedoel absoluut niks kwaads naar diegene toe, in tegendeel zelfs, ze heeft mijn respect en ik hou het netjes

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-11-2011 20:53

Ik spreek je niet aan Astrid ;)
Ik plaatste dat alleen even uit voorzorg.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 23-11-2011 21:00

Kijk maar eens op 2dehandssites daar zie je vaak bokalen en kleine aqua's vol vis.
Afgelopen weekend heb ik mij ook geergerd.
Zag ik een vrouw met zo een dom schilpaddeneiland in haar handen. Dochter vroeg 2 schildpadden en die kreeg ze ook.
Heb altijd zin om tegen dat soort mensen eens goed mijn gedacht te zeggen maar wat haalt het uit?
Waarschijnlijk niets.
Ga ook vaak in discussie tegen winkeliers van aquariumzaken denk dat er wel een paar zijn die me niet meer terug zien.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 23-11-2011 21:10

Ik heb een collega die onlangs een 25 liter bokaal heeft gekocht met daarin, 1 blaasoog, 1 oranda, 1 hemelkijker en een moor.
Heb haar voorzichtig ( VOOR MIJ NU OOK NIEUWE VISIE) ingelicht hoe zielig dit is en hoe groot ze kunnen groeien....maar ze is zo trots, laat foto's zien, handelaar heeft verteld dat het makkeljjk kon enz.... ik voel ook met die visjes, vind het treurig, maar zij is echt een schat van een meid, ik vind het heel moeilijk om tegen haar tekeer te gaan, maar heb wel eerlijk alles verteld hoe het zit met onze soort vissen, heb ook mijn vision 180 aangeboden voor een prikkie ( ben ik nu kwijt aan iemand op het AF ) want ze vond haar bokaal mooi!

Gast

Bericht door Gast » 25-11-2011 16:54

Had dit laatst weer bij de vissenafdeling van de plaatselijke dierenwinkel: een moeder met haar dochtertje aan de hand bij de kommen. ( ik was bij de Sera producten aan het kijken en dus dichtbij ) Vraagt het kindje aan de moeder: Mam, waar zijn die glazen bollen voor? Moeder zegt: Daar doe je visjes in, goudvissen en guppen enzo.

Als ik dat al hoor hoe makkelijk dat er uit komt dan gaan bij mij de nekharen overeind staan.

Wat ik ook vaak zie bij tuincentra: mensen kopen een klein aquarium met allemaal ornamenten erbij, een paar plantjes en een stuk of vier vissen. Alsof ze nog nooit van het indraaien van een aquarium gehoord hebben :shock:

*zucht*

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 25-11-2011 17:01

FROST schreef: Alsof ze nog nooit van het indraaien van een aquarium gehoord hebben :shock:

*zucht*
Vaak is dat ook gewoon zo....
Dat zal niemand bij dat tuincentrum ze gaan vertellen, want dan kunnen ze geen visje bij het aquarium verkopen...
Afbeelding

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

schuldig

Bericht door christa41 » 28-11-2011 18:18

helaas moet ik toegeven dat ook ik wel eens goudvissen in een te kleine bak heb gehouden. er wordt dan al echter snel duidelijk dat het geen geschikte behuizing is. de jonge goudvissen groeien hard en hebben dan moeite met de kleine ruimte. tevens moet je in een kleine bak zo vaak verversen dat ook dit niet ten goede komt van de vissen. ook niet met een water voorbereider. prima spul als je snel moet verversen voor het grootste gedeelte of als je een nieuwe bak hebt. maar niet voor elke dag. het ouderwetse 24 uur doorgeluchte water op kamertemperatuur is nog steeds het beste.

inmiddels ben ik ook wel wijzer en delen mijn goudvisjes 900 liter water met een aantal koi. nu echter gaat er ook een apart goudvissen verblijf komen.

goudvissen horen NIET in een kom en NIET in te kleine bakken
live isn't all gold. at least my fish are

Plaats reactie