Het grote ergernis topic!

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 18-11-2014 00:19

Had ik trouwens al een keer verteld dat mijn oude ranchu Auri een heuse stalker had? Iemand had alle foto's van d'r opgeslagen en stuurde me de hele tijd berichtjes op mijn blog over hoe mooi ze wel niet was en zo.
Nu vind ik dat prima, maar dat diegene vervolgens een vis koopt die precies op mijn oranda Reshi lijkt en me continue berichtjes blijft sturen, begon ik het toch wat creepy te vinden. Heb d'r maar geblokkeerd. Rare Amerikaan :')

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-11-2014 07:36

Oei dat is inderdaad wel een beetje eng :s
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 18-11-2014 22:28

Heel vaag inderdaad... :roll:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-11-2014 05:06

:roll:

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 28-12-2014 14:32

Mijn nicht heeft een vijver met goudwindes en een steur. Alleen is die steur laatst overleden. Ze was daarvoor nog naar de dierenwinkel gegaan en die zeiden dat de steur waarschijnlijk een beroerte heeft gehad.. :ow_nee:

Heb haar toch maar even een berichtje gestuurd dat 'ie dat waarschijnlijk niet had en dat ze het beste even de waterkwaliteit van de vijver kan controleren. :roll: Vissen met beroertes, het wordt steeds gekker..

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-12-2014 21:19

Een steur kan wel stikken. Misschien bedoelen ze dat?

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 29-12-2014 00:53

Tja, ik weet niet heel veel van steuren, maar ik vind het vooral jammer dat er zo'n "diagnose" wordt gesteld zonder ook maar water testen en wat dan ook. En dan ook iets wat waarschijnlijk niet klopt :roll:
Ik denk ook niet dat 'ie is gestikt aangezien ze er twee filters op hebben, zo'n waterval apparaat en hij ook zich niet vast kon zwemmen in de planten. En dat hij spastisch deed doet me dan eerder denken aan parasieten of zoiets..

Alleen ik voel me altijd zo'n zeikerd als ik dan naar bijvoorbeeld de waterkwaliteit ga vragen. "ja het water is heel helder".. :') Maar ze gaan het water laten testen als het goed is :D

Ben eigenlijk wel blij dat ik er niet zelf was toen ik dit hoorde van mn ouders.. Alle mensen die iets claimden te weten over vissen waren aan t discussiëren over wat de oorzaak kon zijn. Mijn vader had ook nog staan vertellen over hoe ik visjes inslaap als ze ziek zijn (en waarschijnlijk ook over hoe ik er een keer een heb opengesneden voor de autopsie :roll:)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 29-12-2014 13:49

O. Wel leuke discussies tijdens feestdagen. ;)

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 11-04-2015 17:12

Sinds een paar maanden zit ik in een Facebook groep van aquarium liefhebbers Friesland.

Ik erger mij er echt dood aan dat mensen zoveel vissen zo slecht verzorgen. Niet alleen sluierstaarten, maar ook tropische vissen. Ik schiet nogal snel in de verdediging met betrekking tot sluierstaarten (en ook bij tropisch zo ver mijn kennis dat toelaat), maar mensen willen totaal geen advies aannemen. Ze denken constant 'het is maar een vis' of 'Ze doen het prima, er mankeert niks aan'. Bah, wat haat ik die mentaliteit. Hoe moeilijk kan het zijn dat je eerst een klein beetje informatie zelf opzoekt over hoe je een bepaald soort vis moet houden en dán pas het gaat aanschaffen. En meestal gaat dit toch echt over oudere mensen die deze vissen in barre omstandigheden houden. Ik ben ook begonnen met een bakje van 5-10l met 1 sluierstaart er in als kind. Toen ik een beetje zelf begon met denken over omstandigheden van de vissen en zelf begon met dingen opzoeken werd de verzorging en de huisvesting voor de visjes ook veel beter.
Maar sommige mensen zijn soms echt te naïef om maar iets aan te nemen van iemand.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 11-04-2015 21:13

@Rise, dat is in heel veel facebookgroepen zo heb ik het idee.. Ik zit ook in een reptielen facebook groep, maar daar is ook heel veel drama en allemaal mensen die verschillende dingen zeggen en zo.. Het is heel lastig om daar correcte informatie uit te halen. :/

Laatst keek mijn moeder een of ander programma, en daar kreeg zo'n kindje twee goudvissen cadeau. En mijn moeder zat gelijk al van "Oh nee.." maar ze kregen een 'echt' aquarium en geen kom. Waarschijnlijk alsnog te klein, maar ik vond het wel leuk dat ze het zo vertelde :lol: Heeft mijn gezeur om een groter aquarium vroeger toch nog zin gehad :P

Plaats reactie