Het grote ergernis topic!

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 12-02-2013 10:30

Zolang mensen vissen in kommen blijven zien blijven ze denken dat het normaal is. Het zijn ook nooit mooie volle vissen maar scharminkels. Alsof sluiers er zo uit horen te zien.

Hier vlakbij zit een vissenopvang die een goudvis in een kom als logo heeft :(.

pauolo
Lid FGF
Berichten: 73
Lid geworden op: 09-02-2013 09:20

Bericht door pauolo » 12-02-2013 22:45

Kijkt hier iemand weleens Spangas?
Hele leuke serie over middelbare school op Nederland 3.
Mijn dochter heeft er het afgelopen jaar meerdere keren als figurant aan meegedaan en komt nu regelmatig door beeld lopen.

We zitten dus elke avond gespannen voor de buis.
En wat zie ik tot mijn verbazing:
Bij de congierge staat een kom met sluierstaart op de balie.
Zo jammer...... :(

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 12-02-2013 22:47

Mijn neefje kijkt dat soms, al zet ik het vrij snel af omdat hij nog te jong is voor bepaalde onderwerpen en ik heb die kom ook al voorbij zien komen >_>

Maar goed in veel reclames/films/series worden goudvissen gebruikt in kleine bakjes of kommen. Goudvissen kiepen niet meteen om van de stress als ze gebruikt worden
op de set. Dat en ze zijn goedkoop en makkelijk vervangbaar. Wat wil je nog meer :roll:
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 12-02-2013 22:50

Kent iemand dat programma 'Lekker slim!' nog? Daar op de achtergrond stonden altijd 3 of meer vazen met wat goudvissen erin :roll:

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2013 00:16

Hier nog een Spangas-kijker. Schandalig slecht programma, we vermaken ons er prima mee ;).

Een tijdje geleden wilde één van die pubers de visjes in een sloot zetten, maar dit mocht niet van Aldert want dat is zielig. WTF? Dat is zielig, maar die kom niet? Ze zouden toch eens hun vinnen moeten kunnen strekken hè...

Ik neem me iedere keer weer voor om er een mailtje naartoe te sturen met foto's van die vergroeide dingen van mij en foto's van gezonde vissen met extra info, maar vergeet het iedere keer.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 13-02-2013 09:02

Mhhh, ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar veel mee gaan doen.
Ik heb ook weleens een kinderprogramma gemaild, die had een aflevering over dieren verzorgen. En toen hadden ze een goudvis, alleen in een klein bakje. Toen gingen ze die voeren (met vlokvoer geloof ik) en met verversen haalden ze de vis eruit, maakten ze alles schoon en deden ze de vis er met schoon water weer in.
Ik had toen iets gemaild van dat het niet de goede manier was om de vissen te verzorgen, maar ik kreeg toen als antwoord dat het maar kinderen zijn en het niet over vissen ging, maar over het verzorgen van je huisdier ofzo >_<

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 13-02-2013 11:35

kijk na 2000 uur maar eens baby tv. je wil niet weten hoeveel overvolle bakken er voorbij komen met kleine koi, goudvissen, en andere vissen die zeker niet te krap moeten zitten.

on het motto van dit is relaxed voor je baby. voor de kindjes misschien wel. voor de papa niet.

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2013 12:37

Aangezien er op Spangas vaak maatschappelijke punten behandeld worden lijkt het me dat ze hier wat mee kunnen. Er komen veel dingen aan bod, homoseksualiteit, pesten, bio-industrie, onterecht bomen kappen, adoptie, uitzetten (hahaha die Nola, kan helemaal niet dat ze uitgezet wordt omdat ze geadopteerd is) enz. Sterker nog. Misschien krijgen we ze wel zo ver dat er een paar afleveringen aan die zielige goudvisjes wijden. Als we er nou ff met z'n allen de schouders onder zetten ;).

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 28-02-2013 21:20

Reclame van Totaal TV, +/- 30 liter bakje met 2 kleine goudvisjes naast de televisie :roll:

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 02-03-2013 18:41

Argh, ik zei tegen m'n moeder dat ik waarschijnlijk wist wat er mis was met Auri en dat ik medicijn had besteld.. Begint zij helemaal van 'Daar kan je bijna een nieuwe vis van kopen :evil: Het is maar een vis!'

Ja hallo, sorry dat ik voor m'n dieren zorg >_>

Plaats reactie